Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCliché verre
Autor
Predrag_Tomič
Cliché verre
(Zdeňku Sýkorovi)
ředěné světlo
zrezlé skoby deště
přitloukly k lidem
rámy stínů
a někdo štětcem
vykreslil jim žíly
celý ten vesmír
oběhových soustav
ty horské dráhy
zapletených cév
jako by myslel
na lounského mága:
linie posledního soudu
14 názorů
Predrag_Tomič
05. 11. 2015lucie.médea.
19. 10. 2015*
Přesvědčila na první dobrou. A to dokonce tak jednoznačně, že zafungovala i při muzice a to dokonce tak dalece, že ty obrazy ani nemusím vidět, protože je báseň sugestivně přibližuje. V jednoduchosti je síla a dospívá se k ní dřinou.
první sloka je trampolinou celé básně, když druhá ji smysluplně potvrzuje a poslední verš dotváří čistou jedním výdechem vytvořenou linku s neotřelým korunním vyjádřením.
Ještěrčí král
30. 08. 2015fajné
Nepochopeny
09. 08. 2015už som tu bol.. ale nechal som ju na seba pôsobiť a bol som zvedavý, že či neskôr pocity ostanú.. ostali...
Predrag_Tomič
08. 08. 2015Nemám:) Viz třeba https://en.wikipedia.org/wiki/Clich%C3%A9_verre
Díky:-)
Podnětné. Sýkorovy obrazy jsem si našla, dosud jsem je neznala.
(Myslím, že máš v názvu zapomenuté de - Cliché de verre)
Predrag_Tomič
07. 08. 2015V tomto případě jde samozřejmě o odkaz na slavné dílo Linie č. 24 - Poslední soud. Dá se najít na gůglu. Díky za zastavení :-)
Báseň mě velmi zaujala a jsem překvapena,že tady má někdo rád
Zdeňka Sýkoru a jeho liniové obrazy.Možná jsi sem mohl některý
z těch obrazů dát jako ilustraci,aby lidé věděli,oč jde.
Rozhodně tip.