Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSom pojašená Muška zlatá v tvojich ústach
03. 02. 2000
5
0
1989
Autor
Lyrček
Veď ľahký odmäk tvojej prísnosti
Obnažil úsmevom kútikov úst
Medzierku medzi výstražnými špičiakmi
Pretiahol som sa medzi podnebia
Pohrávam si tam s tvojim jazykom
Maznám sa s jeho tieni
Kúpem sa v slinách hlbočín
Lapám po tvojom dychu
Keď tvoje zvuky odrazu
Napomínajú moje miniatúrne pery
Nebozkám ligot odrazu
Vypľuvneš mňa vždy tak zľahka
Tak príkro takmer bez dôvery
Na pevnú zem ktorá mi dobre ľahká
Poslednemu riadku som akosi nepochopila...ktora mi dobre lahka? co to je ;) ale inaq, pekne to je
Tip za dobrý pocit, za dobrý titulok, za dobrú tému a za
dobre zvládnutú báseň!
T.
Tak nevím, kdo je tady lapený :-))))) ale na mušku bych nevsadila ani groš:-))))). No tak přidej další slovenkou, klasiku!
Anononym z 4.2. jsem byla já. Aloho, děkuji za odpověď. A proč takový zákon vlastně oklešťuje? -ve většině jazyků je ve slově přece jen jeden přízvuk, nebo ne???
*** Lyrček, to je podarený kúsok, čo len dokáže narobiť vo víne poézie taká malá drosofilka :-)))
zvukomalebnejšia je čeština, naviac v nej neplatí rytmický zákon, ktorý slovenčinu veľmi okliešťuje ALOHA
Niesom si istá, ale súdim, že tam máš dajaké chyby, predovšetkým to odpľúvanie si trocha moc počeštil, dobre si pamätám, že som ako mladé dievča v "Na západe nič nového" čítala, ako si tam tý chalani "odpľuli". Tiež by som povedala, že kútiky niesu životné, aj keď by si to istotne tvoja fantázia želala. Atd. Na druhej strane cením tvoj zmysel pre výber an sich vzrušujúcich slov - odmäk, maznanie, hlbočiny... Píšem zámerne po slovensky, lebo je mi jasné, že urobím minimálne toľko chýb, ako som ich kritizovala a dobre mi tak.
PS Aloha, prosím, o aký zákon presne ide?
PS Aloha, prosím, o aký zákon presne ide?
Anonym, ako keby som ťa poznala :-)
Rytmický zákon: za sebou nesmú nasledovať dve dlhé slabiky !( sú výnimky napr. páví )
ALOHA
Rytmický zákon: za sebou nesmú nasledovať dve dlhé slabiky !( sú výnimky napr. páví )
ALOHA
Já, já neviem... Myslím, že je to dokonalé! To je nadhled a lehkost básníkova sama! TIP a klobouk dolů. (A zpytovat svědomí které slepě prahne po "velkém" básnictví...)
(A taky mě potěšila ta slovenčina, ne že bych jí tak vládl, ale přeci jen myslím, že je to jazyk o típec zvukomalebnější než ten náš!)
(A taky mě potěšila ta slovenčina, ne že bych jí tak vládl, ale přeci jen myslím, že je to jazyk o típec zvukomalebnější než ten náš!)