Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFrida a já II.
Autor
Gora
Od řeky vane jarní vánek. Já s fenkou Fridou, dlouhosrstým sněhově bílým čoklem s černým šlehem přes zakulacenou mordu, opět v noci brousíme uličkami Starého Plešivce. Nebe rozžehnul úplněk a tmou v zahrádkách se line vůně kvetoucích jablůněk.
Poslední chodec "naší" uličkou, kůň, v ní zanechal naopak nevábný pozdrav. Fridy chvost vlaje vítězně nad rozplesklým kobylincem. Čichové buňky čumáku dostaly zcela čerstvý podnět! Velkých tvorů s klapajícími podkovami se také bojí. Vlastně je těžké najít něco, co by v ní nebudilo nejistotu a nevyvolalo frenetický štěkot. Lidé ji vyháněli ze dveří, zrazovali, zažívala hlad. Dodnes chytá luční kobylky a jedním skusem pozře. Je šampionka v rozlousknutí tvrdých vlašáků a vycucnutí plže z ulity, kterou nenaruší. Vnitřek je pro ni stále stejně lákavý, i když už se má dobře.
Nároží domu, před nímž ve dne vyhlíží zákazníky svého koloniálu usměvavý mladý Vietnamec, na pár hodin osiřelo. Tato večerka otevírá ráno a pracuje se zde od devíti do devíti. Televizní reklama o snězeném Bóbikovi mne nutí s vypasenou Fridou raději zrychlit krok. Jsme u schůdků přímo do Vltavy, kde se natřásá kačer. Jestli Fridě něco chybí, tak je to lovecký pud. Sama od sebe mi doma houfuje slípky a pomáhá zahnat do kurníku. Je to dobrá spolupracovnice i v případě, že se kozy vyskytnou na zahradě a okusují stromky. Ladným pohybem svého nevelkého těla je nasměruje zpět do ohrady. Také teď, v noci, nahnala kačera do říčního proudu a je spokojená: ví, kam kdo patří.
Pochodujeme k domovu uličkou pod kopcem. Zbystřila: před námi se motá opilec. Zpomalíme, abychom jej s bázlivou Fridou nedohonily. Kdejaký obejda, posilněn alkoholem, by se k ní tulil, a ona se v ztichlé čtvrti strachy rozštěká. A helemese, motající se postava dostává jméno. Soused, postarší dobrý muž, se dopotácel k dveřím svého domku a marně lovil v kapse kalhot klíče. Unaven hledáním opřel se o zvonek dveří a zvonil až do příchodu rozlícené manželky.
- Ty - bu - ze - ran - te - zas--- zazněl jadrně hlas paní domu. Vtáhla manžela do chodby. Nechtěný odposlech monologu ukončilo razantní třísknutí domovními dveřmi.
Mrkly jsme s Fridou na sebe. Co vše se ještě na svých nočních potulkách dozvíme! Je to u nás jako v hrobě.
15 názorů
bixley, dík, tvůj krysařík taky musí být moc fajn, mám ráda zvířata a hodně o nich píšu, nejslavnější má povídka je jistě Aslan o psu prostitutky...taky Pán prasat.
No, já s pejskem v noci nechodím, navíc bydlíme v Praze, ale určité věci ho taky dráždí. Třeba skateboardy. Zřejmě jako Frida ví, že to se nemá, protože to dělá hluk. Jenže Frida je lepší - ta ví, co mají dělat zvířata.
Je to mile napsané, vžívám se do toho, jako bych s Fridou chodila já sama. :-)
Iri, já bych změnila slovosled..opět brousíme v noci uličkami...a...chvost Fridy...
jinak moc líbí, zase něžné
Evženie Brambůrková
10. 01. 2016Jako bych šla s vámi. /T
Veronika Zábrahová
10. 01. 2016Tak to tuze ráda slyším!!!
Veronika Zábrahová
10. 01. 2016Naprosto kouzelné. Děkuji, že jste mne vzaly na vaše toulky s sebou.
Děkuju za přečtení...pan soused má tři děti, z toho jedno malé, takže kdoví...