Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLula z Marakéše
Autor
Movsar
Lula z Marakéše
Mrholení a večer, Budějovická jako by zmizela za poškrábaným sklem večera.
Možná žila v poušti, kam odcházejí svatí muži a společnost jim to neodpouští. Tahle Lula ale svatě tak úplně nevypadá.
Kdoví odkud jde. Snědé tělo, zmacatělé velbloudím mlékem, kukuřičnými plackami a životem, upnuté do červeného kabátku. A pak ten drdol, výstraha vystrčená k nebi.
Kolem proudí auta z Brumlovky, ospalí manažeři se vracejí do svých satelitních domovů. Těžko si jí všimnou, z aut je vidět tak na placaté modelky podsvícené tisícovkami led žárovek. Před pohledy mužů otáčejících volantem světa je Lula uchráněna.
Ale jsou tady i takoví, co se potulují večerem a obecné mínění jim připisuje zlou pověst. Je právě těm určen vykřičník jejích vlasů?
Anebo je to právě naopak a a právě oni mají zcuchat tu dlouhou závěj sazí, jak nejlépe dovedou. Jak dělává se to v poušti a společnost to neodpouští.
5 názorů
jako zarytý necestovatel se musím splehnout na vyprávění ibn rašída alias jirky kolbaby.