Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMemento mori ve vanilce
Autor
Movsar
Memento mori ve vanilce
Je sobota, krátce před půlnocí. Cukrárna v ulici pobledla na světlo chladících skříní. Tiše vrčí své requiem, v řadě naskládané rakvičky, které nikdo nevydal černozemi úst. A tak zůstávají zpozdilým chodcům na očích, memento mori ve vanilce.
Vyhnání z ráje
V diskotékách už se podlamují nohy nevinným, jak čas víří přes půlnoc, uzrává jejich známost v tučný plod. Tak ještě v posledním hitu zmáčejí si kotníky, dopijí mentolový likér a taxametrem nechají si odpočítat cenu posledních metrů k vyhnanství. Tak, tady končí všechen ráj, obrátí se na ně od volantu holohlavý muž s jizvou ve tváři. A oni, srdce rozbušelá, mizí za svým štěstím.
Rádio
Čím je osamělému člověku rádio? V ohybu nespavé chvíle, uprostřed noci. Drobné chvění srdce a reproduktoru, velmi krátké vlny toužení. Příběhy o jednom, příběhy milostného soužení, utopené v řekách něžných hlasů. Slévají se, odplouvají, jako vidina jiskřivých vlasů uvízlých na polštáři.
Návrat ztraceného milce
Libanonský agent už zas sedí na své židličce, jí ze své mističky a usíná do své postýlky. Ukonejšen pohádkou a douškem sahlepu. Kdo ví, třeba se mu bude zdát o namrzlém městě na Vltavě, kterého moc neužil, sotva zamřižovaný cíp.
A taky pět chlapisek, tváře televizního zpravodajství, už spí doma. Šmakovali pivo, to v poušti není. A ti sezdaní, dlouho očekávaní, mizeli v houští. Návrat ztracených milců.
7 názorů
jé, to je hezké.-) kdybych chtěla vypíchnout co, musela bych to přepsat celé.-))
díky za vysvětlení, je to pro mě kus země německo, což je v souasné době nezvyklé, kdy lidé putují letadly na kraj světa. já zsůtávám, jako člověk jiné doby, usazen na místě, jako křemen.
ale mohli byste z toho německa exportovat bonbóny das sallos, ty tady strašně chybí. skoro mě pohnuly k cestě za hranice.
díky! a říkáte si navzájem tschus, nebo jak se v mnichově zdraví taxikář a klient? tady to bude možná ještě cosi familiernějšího, ale taxíky nejezdím, tak jen odhaduji.
Rakvičky nejím, vtipné memento. Holohlavý muž s jizvou, desperát sobotní noci. Rádio uvolňuje slzu. Agenti ji zatlačují zpět. /T.