Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLaskači kližky
Autor
Movsar
Uspáni do svých hovězích snů potácejí se v mrákotách salóny žranic. Poznají se, členové sekty Laskačů kližky mívají tváře nateklé štěstím a pohled k morku prázdný. Vždy při sobě nosí fotoaparát, kterým lapají podobenky jídel. Ty pak vyvěšují v elektronické poušti jako Tibeťané praporky do větru. Tato sekta je plně elektronizovaná. A nebezpečná.
Byl prostý den, jeden z mnoha. Lidé sekty se do něj probudili hladoví. V rozmyslu setrvali jen chvíli, neboť každý pohyb mysli vyčerpává neuronová vlákna, a tím i tělo, posvátnou schránu, příspěvek lidstvu a světu, jak učí představení.
Volba se zaleskla slinou. Je čas servírovat hruškové pepé zalité šlemem od radosti. Tak pravil guru z obrazovky televize.
Pokoj laskačů kližky se rozezvučel mlaskáním, mantrou společenství. A ono to omamovalo, přívaly hebké hmoty komíhaly tvářemi, mizely v propadlišti hrdel. Ještě fotit, ještě fotit, pobízel druh druha k zachování svátosti pro generace příští. A ponoukaný druh se chopil aparátu a fotil, co služebník hněvivého božstva fotil. A když dofotil a odeslal ony relikvie vysokého rozlišení na oběžnou dráhu elektronické pouště, znovu vecpal do úst stravu a znovu slastí mlaskal vůkol.
A tak šly dny služebníků, za letních měsíců zdobeny zvoněním roštů, v měsících zimních trudně uzavřeny do pohádek salónů žranic. Neustále však v souběžném světě elektronického relikviáře, o němž kdysi dávno panovalo přesvědčení, že za posledních dnů lidstva bude spasen ten, kdo je přestane ve společenství oněch posvěcených věcí.
Žene služebníky sekty Laskačů kližky stejný úkoj? Budou o soudném dni spaseni ti, kdo nastřádají nejvíc podobenek jídla? Otázka herakleitovsky temná.
10 názorů
slunceblunce
12. 02. 2016to je dokonalý! Na poslední otázku ti můžu odpovědět. Ano, tito budou spaseni, když do tý doby tedy neprasknou :)))) musím ti dát tip!
aleš-novák
11. 02. 2016jsem členem sekty Laskačů knížky...
co je boko haram proti všemocným laskačům..
ano, i tak lze uchopit dávno strávené slovo úkoj