Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOrfeus ze sídliště
Autor
Movsar
Velmi krátké milostné vlny
Další hodina lásky na rádiu City, tak pravila znělka. Člověk se vtiskne do peřiny, hedvábné či režné, zavře oči a nechá sebou protékat desítky malých velkých příběhu. Velmi krátké milostné vlny.
Mladík s citrónovou šálou
Tvářil se jako smutný maskot včerejška, ten mladík s citrónovou šálou. Cítil se snad odpovědný za tání ledovců, když tak stál nad ubývajícími sněhy? Anebo v duchu skládal přísahu dlouhé chvíli? Snad se v duchu v řeči připravoval na konec světa, pamětliv kázání Martina H.
Orfeus ze sídliště
Má zasmušilý výraz skopce, když bere v prsty varhany. A panely domu stoupají a klesají, jak zvučí orgány. Nač myslí ten trudný Orfeus sídliště? Lásku klade především, však nedohlédne ono pak, to divné slovo příště.
Hovor šneků
Jako když dva šneci vedou hovor v trávě, podobně spolu rozmlouvají ty dvě ženy z jižního cípu Asie. Nikdo neví o čem. Ale cožpak u šneků to víme?
Nietzscheovské variace I
Po světě jak je, noční rádio dává zprávu o světě, jak by být měl. Hučí v něm vodopády lásky, přátelství trvají a nejsou než šťastné sázky. Je to pedagogická chvíle před usnutím; říká se: uč se chtít život právě takto. A velký německý myslitel by opáčil: Ne, uč se chtít život právě tak, jak je.
Samomluvné účtování
Další den na tobě spáchal násilí – dal ti probudit se. A ty ho za to bereš za pačesy a vracíš, co můžeš. Večer pak usedneš v baru u pekelné sklínky a počneš účtovat v samomluvě.
Nietzscheovské variace II
Metrem jde procesí a voní skořicí. Táhnou se ti lidé jako štrůdl, jako když se zadrhne v lomu rudl. A zívá nad nimi holka. Zírám do té slizničné propasti, neztráceje ze zřetele varování německého filosofa: Hledíš-li do propasti, propast pohlédne do tebe.
Manažerka
Má břicho do všech světových stran, manažerka z tramvaje. A tváří se, jako by právě odlétala na světový finanční kongres z první runwaye. Až dorazí do svého openspace, máslovými sušenkami zažene první úkol dne: hlad. A že ho splní na výtečnou, nechá si zvýšit plat. Many-žerka.
7 názorů
aleš-novák
04. 03. 2016je pohodlné poslouchat City z rádia...
je to víťa, ano. asi bych mu měl poslat tantiemy. v podobě procenta z tipu.
díky goro, namísto many má tahle manažerka božskou sušenku. ráno jela na pavlák. dál už za autenticitu jejího příběhu neručím. :-)
Máš asi v oblibě rádio a jeho vlny: kouzelné variace. Jak dovedeš zakomponovat i německé myslitele, šneky a mana/sušenková/-žerka, je obdivuhodné. /T.