Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seScholastika lásky
Autor
Movsar
Hádka
Sousedi se dovolávají práva hádky. Ještě neřinčí talíře vyzdobené klasy, zatím jen ve spirálách sviští hlasy. A píchají do panelů horem dolem. A vždycky to tak trochu píchne u srdce, když si člověk uvědomí, že hádka je malé mezilidské zlo.
Variace na jedno téma
Otočíš tranzistorem a rázem nejsi sám. Ty ve tmě ložnice a svět. A spousta klíčových slov a vět: láska, krása, srdce. Jedno téma, mnohé variace.
Stopy mládenecké radosti
Raduj se mládenče v mladosti své. Slova starozákonního Kazatele teď svítí pod lampou měsíce a mládenci křižují ulice. Od baru k baru, cesty nejméně ze všeho sešněrované. A dali by si líbit lásku do páru a dali by si líbit nějakou divou Báru. Ráno po nich zbude trocha rozbitého skla a třeba i naděje nějaké Báry. Stopy mládenecké radosti.
Scholastika lásky
Spor scholastiků lásky: Spánek zamilovaných je nedělitelný, praví matematik. Spánek zamilovaných je nemyslitelný, odpovídá romantik a dovolává se autority básníka. A básník spí po obědě, pod kostkovanou dekou spí a tiše tráví uzeného sledě.
5 názorů
díky, goro. sousedi to provozují jen občas, takže jsem musel chytit inspiraci za pačesy, když se dávala.
Snad se sousedé příliš často nedovolávají práva hádky...
Představa básníka se sleděm a kostkovanou dekou jeví se naprosto kouzelnou../T