Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seElastická venuše
Autor
Movsar
Co se děje v trávě
Narkomanům už trávníky městských parků slouží co koberec rozkoše. Teplo sedlo do dlaní země. Básník by dodal, že ta lačně hltá milenců sémě; i ti už v pažitu nacházejí azyl. A do trávy usedl i muž jménem Řehoř. Nakloní se a šeptá broukům opatrnost. A oni jemu.
Zpráva z tisku
Strhl ji jako rys laň a pak na ní žádal cucavou daň, psali v novinách a varovali. A ženy se radovaly. Že zas žijí potemnělá zákoutí i sady. Že jaro je tady.
Maratonci
Po maratoncích není vidu. Jen houbičky na nádobí po zemi, těmi stírali pot z těl. Ti drsnější použili drátěnky. Teď už se na ně smějí v cíli holky, co mají krátké sukénky. A taky bednu medailí k rozdávaní. A že nejsou zlaté? že jsou jenom na hraní? Ani dekorující holky nejsou zlaté a jsou jenom na hraní.
Elastická venuše
Jde ve svém běžeckém úboru, zůstala v ulicích po maratonu, památka na velké jarní podujetí. Toulá se a hýbá obří elastickou zadnicí, mužům k dobru. Zapomněli ji tady běžci, jako zapomněli první lidé u Věstonic svou hliněnou bohyni. Chvěju se chvěním archeologa obracejícího černozem, rozrušen jak Golem, jemuž vzali šém.
Čin vlhké chvíle
V půjčovně loděk už plivli do dlaní. A hned jak tak plivli, začli se jim štosovat u vratkého mola páry. Netouží obětovat říčním bohům, chtějí obětovat lásce, nechat se vlnami zkolébat k činu vlhké chvíle.
Holka a čudák
Má nahé nohy a ty mají barvu chlazených kuřecích čtvrtek. A je jich pár kilo a mužům je to milo. Třeba najde čudáka, co ji položí na tácek z pěny, potáhne igelitem a vzrušením bude rázem celý němý.
8 názorů
děkuji za milé povzdechnutí, co potěší, lnice.
to je pěkná poznámka, aleši, vlastně je to několik tisíc lačných zvěstovatelů na betóně.
aleš-novák
04. 04. 2016pardon, on ten maratonský Feidipidés byl poslem dobré zprávy...
aleš-novák
04. 04. 2016vždycky si při těch masových maratonských akcích říkám: tolik poslů špatných zpráv? tolik prohraných bitev?
díky, goro, za poetickou rekapitulaci. s čudákem jsem raději šel až na konec, hanibal či čikatilo, česko mělo taky jednoho takového fantastu: hojera.
Řehoř s brouky je dojemný, zpráva z tisku dramatická, nejvnadnější ze všeho bohyně je elastická... Čudák snad nenese jméno Hanibal???/T.