Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmělý Děvín
Autor
Movsar
Dopoledne
Páteční noc už jen doutná vzpomínkou, námořníkům osychá krev pod přeraženými nosy a sobota je na světě. Mondény projdou módní štace, pro ženy za pultem pilná práce. A zatímco básníci obsadí pole snění, mondény minou celá jmění. A rodinkám za chvíli odbije lačná hodina a obýváky rozvoní hydina.
Skandinávci u Mánesa
K hotelu Mánes směřují ploskonosí Skandinávci. Mají na kůži oholené hlavy, tetované paže, tašky a dvě ženské. Až po setmění vodkou vykropí prázdný prostor svých lebek, vrhnou se na ně v divém berserku. A distingovaným Mánesům by ta scéna k dobru moc nešla. Jenže malířský štětec je nakonec to jediné, co na hrubý chtíč vzít.
Žena s copem
Do bezmasé jídelny sobotní proud odnesl neznámou, cop má jak kotevní lano. Uthla se kdoví odkud a teď pořádá jednu růžičkovou kapustu za druhou. A z reproduktorů jde swing, tak ještě z mrkve drink a zas zpátky do vln.
Japonci pod kaštanem
Na Střeleckém ostrově koří se Japonky mocnému kaštanu. A jejich muži jsou tak pohnutí, že obětovali by své malíčky, mít u sebe katanu. Ti prapodivní lidé už nevědí coby. Ale nakonec jen z batůžku vytáhnou saké a rozhodnou se pro docela civilizované gesto: pálenkou zkrotí svá archaická hnutí.
Smělý Děvín
Za Smíchovem klene se Děvín. A jak je drobný, tak je smělý. Podobně směle ukazují dívky s drobounkými ňadry své dary světu. A jejich chuť podělit se je třeba kvitovat, vždyť nechtějí litovat.
14 názorů
tím jsem urazit samozřejmě nechtěl, měl jsem na mysli tu polistopadovou. :-)
ano, odpovídá to mému vnímání světa: žiju na jeho povrchu. ty patrně někde v hlubinách. navrhuji tedy ještě jiný název pro tvé snažení: hlubinná poezie.
lalulá: na existenciální výkřiky mě neužije, chybí mi v nich řemeslo. básní, třeba takových, jako píšeš, bych denně napsal desítky a kdybych měl víc času jistě i stovky. ale bylo by to k ničemu.