Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČtyři aktuality
Autor
Movsar
Ditina kůžyčka
ČT2. Dita P. říká: „Nic není lepší než celonoční pečení. Kůžyčka je pak pěkně opečená.“ Pak se dlouze dívá na hotová vepřová kolena a pokračuje: „Jak se smějí…“ Inu, řekne si divák, smějí se asi jako její kolena. A kůžička? Jak se asi směje Ditina kůžyčka?
Osm statečných
Na karnevalu v Berlíně, kterým projdou desítky tisíc lidí a ženské mají jen sporé odění čili nic, letos německá mravnostní policie zaznamenala osm případů tanečních deliktů: dotyčný delikvent tančí lambadu příliš natěsno. A média tu zprávu podávají varovně, ovšem v jiném smyslu: spíše je varovným svědectvím o hrozivé ztrátě chuti k životu. Aneb nejasná zpráva o konci světa a osmi statečných.
Letadlo
Středozemní moře, ranní slunce v solném oparu. Rybář ze své bárky zahlédne plameny v oblacích. Racci a ryby si něco vzrušeně povídají, a pak už nic. Do Káhiry nedorazilo letadlo. Celý svět si vzrušeně povídá. Ryby zas plavou ve svém mlčení a racci dávno zapomněli.
Válka off air
V rádiu probírají možnost války. Redaktor a analytik. Před chvílí doobědvali, navrch si poručili jahodové želé se šlehačkou, stihli i kávičku a obligátní piškot. Všeho se jim dostalo z náruče servírky v uplých legínách. Řekli si: „Tak dáme tu válku?“ „Dáme.“ Nechali vystavit účet rozhlasu a lehkou chůzí prošli májový Václavák až k Vinohradům. „To želé byla bomba,“ stihl ještě off air prohodit analytik k redaktorovi. A pak už válka!
13 názorů
V.A.B.Z.M.L.
20. 05. 2016prázdnota je slabý slovo... ale to je téměř vše z nabídky (nejen) komerčních tv. :-(
díky, vabzml. ta dita mě právě fascinuje tou strašnou prázdnotou, je to až hypnoticky blbé.
V.A.B.Z.M.L.
20. 05. 2016letadlo bylo nejtrefnější,i když nejvíc se mi líbila ta část o "znalcích" války v rádiu. Dita p. by mi nestála ani za půl slova. do karnevalu v berlíně nejsem zasvěcen, tedy nehodnotím. Celkově dobré, vyvážená chuť i vůně.
díky, přátelé. a jsem rád, že se na každou vlastně dostalo, že byly rozděleny mezi čtenáře a našly svůj příbytek, alespoň dočasný, ve vašich myslích.
Marcela.K.
20. 05. 2016letadlo... *
aleš-novák
20. 05. 2016asi se budu muset na tu Ditu někdy mrknout, když se jí smějí kolena...
zdendo, co tě nemá, není sprostá. a návdavkem kladu foucaultovskou otázku: proč jsme ze sexuality udělali morální zkušenost?
Nedivím, se, že máš pifku na Ditu. Jeví se mi, a celý její pořad, neuvěřitelně trapný /viděla jsem jednou/. Ráda jsem početla, máš dle mne velmi kultivovaný psaný projev a umíš podat vlastně cokoliv:)/T.