Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNedělní oběd
Autor
breta
„Kdo si dá kafe?“ Takhle zní obligátní otázka po dobrém svátečním obědě u rodičů.
Je neděle – venku snad metr sněhu a mrzne až praští. Za domem je louka, kde děcka ze širokého dalekého okolí užívají zimních radovánek. Jejich křik doléhá až k nám. „Ten koláč se ti zase povedl, mami….. kdepak je Ben?“ „Ani nevím – asi se šel proběhnout“. Na vysvětlenou: Ben je pes nalezenec – černý ďábel se srdcem anděla, ale i tuláka….. Možná mu koluje v těle krev retrívra, možná fouska, možná….. ale na tom přeci nezáleží – prostě je to náš Beník.
Dneska si ovšem dává s tím návratem z „výletu“ načas…… A už ho vidím… právě se objevuje na zápraží….. ale co to?
Je to zvláštní….. ulehá (spíš padá) na umrzlý sníh….. nehýbá se…. Vyvolávám poplach a všichni se hrneme na zápraží….. Ben leží, když uvidí paničku, zakroutí dvakrát ocasem….. zvedne hlavu a jeho oči smutně říkají: „jsem rád, že jsem doma….…. „ …. A to byl konec….
Takhle se někdy dokáže proměnit pohoda v nepohodu…..
Nemůžeme nic vyčítat řidiči, kterému ten náš tulák vběhl pod kola….. vždyť se mohlo stát ještě horší neštěstí…… Ale na ten pohled oddaných psích očí nikdy nezapomenu ….