Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLedová pohádka noci
Autor
Movsar
Radosti hlídače parkoviště
Bere pár jogurtů, WC čistič a růžové kalhotky. Holka v Lidlu. Nezapomněla ještě něco k jídlu? zamyslí se teď u kasy. Všem stejně neúprosně ale měří pogumovaný pás, a ať zapomněla nebo ne, pokladní ji zdraví, jako že už je čas. Zaplatí kartou, neboť banka slibuje výhodný bankrot. Zdali si hned v autě vyzkouší nové kalhotky? říkám si. A pokud neodolá ani jogurtu, hrozí, že si je hned pocintá tou bílou hmotou. K radosti hlídače parkoviště.
Stihl zablokovat Pedra
Stihl zablokovat Pedra. Věta, nad níž by analytický filosof výstražně vztyčil prst a pokýval hlavou: ano, ano, on to říkal, jazyk je jen věcí konvence. A odkud to bizarní sdělení vyhřezlo? Ze sportovního kanálu, kluci na hřišti se o letním odpoledni rozhodli blokovat. A to se mohli projít jihofrancouzským městečkem, vypít kávu, pojíst bagetu…
Čtenáři za mřížemi
Po večerce, která je v devět, čtou vězni pomocí lamp čelovek. Je až dojemné, kolik času věnují četbě lidé společností opovrhovaní, lidé zlopověstní. A co pro ni jsou ochotní riskovat (kázeňský trest). Ze srovnání s úrovní čtení svobodného obyvatelstva se zdá, že vězení vskutku napravuje a vychovává. Snad by měl každý, rozhodně ale rekruti nečtenářské obce, čas od času odejít do ústraní některé z kartouz českých. Jak řekl jeden recidivista: Vězení je tady pro každého.
Ledová pohádka noci
Čtvrť už se vydala tichu. Jen lednice vrčí svou ledovou pohádku noci, jsou jich v ulici stovky. A pár jedlíků se směle pouští po jinovatce trvanlivých salámů. V tom království na princeznu nepadnou, ale už dávno přestali doufat.
8 názorů
Zajímavé postřehy dotažené k ještě zajímavějším myšlenkovým konstrukcím. Názvotvorná kapitola mě (jako ovšem už několikrát) oslovila nejméně. Tip.
Evženie Brambůrková
13. 06. 2016Jistěže ano, každá rodina má mývala. Ten náš dělá například do tiramisu kontrolní vrty. Pokud je to pro návštěvu, tak ta to pochopí.
Evženie Brambůrková
13. 06. 2016Ledovou pohádkou noci plíží se tichoučké kroky.
To mýval náš, i když už má své roky,
směle dvířka do chladu otevírá a mlsy,
co za světla zakázané byly, prostě ......sežere. /T
díky, goro, čtenářko bez resentimentů.
a vy ostatní, co si sem chodíte nyní už jen tiše nahlédnout: berte příkladu, protože resentiment je věcí nejen tupou, značně komickou, ale hlavně i kýčovitou. tedy takovou, o jakou jste svedli dnes trapnou bitvu.