Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStmívá se dříve
Autor
snake_01
Stmívá se dříve.
Uvidím padat hvězdy
průrvami v mracích?
11 názorů
trošku mi něco dlužíš.
A mně se to líbí.
(na tenhle stav jsem plně adaptovaný)
Zajímavé - motivem stárnutí a smrti člověka se dnes taky zaobírám v básničce Kukačkový čas.Back upozornil,že v Japonsku je kukačka spojovaná se smrtí. Ale to jsem při psaní té básničky ještě nevěděla.
Moc povedené. Je dost těžké nevložit do haiku emoce, ale přesto je předat čtenáři. A tady se to přesně povedlo.
Díky, Umbratiko, nechtěl jsem to pojmenovávat, takže jsem rád, žes to udělala za mě. Chtěl jsem, pochopitelně zachytit symbolicky hranici mezi tísní a nadějí a já osobně si do toho promítám ještě motiv stárnutí člověka. Ale nechci tím navádět čtenáře k interpretaci, ostatně na haiku má být krásné to, že v každém rezonuje podle aktuálních potřeb a témat...
okoloidúci,
je možné,že jsem do svého haiku "Zásek" nevědomky taky zachytila jak tíseň tak naději. Moje haiku o zaseknutém úplňku se dá chápat i jako okamžik náhle nabytého poznání. Poznání ale může být nadějné i děsivé a tísnivé.Možná vzrušený rybář si v obavách klade otázku,jaké poznání ho čeká.
Evženie Brambůrková
17. 08. 2016Podle výpočtu nepravděpodobnosti.....snad. /T
CarverIsBack2
17. 08. 2016*
okoloidúci
17. 08. 2016... průrvy v mracích mi pripomenuli trhlinu v mraku v haiku Umbratici