Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVerunka a králíček Cupydup
Autor
Marcela.K.
„Verunko, kolik ti je roků?!“
Sevřené pěstičky, vztyčené palečky vystřelí nahoru s výkřikem: „Dva!“
Verunka je holčička, která umí čarovat.
Některé děti to prostě dokážou. Stačí znát zaříkadlo a správně kroužit rukama před sebou.
„Čáry, máry, pod kočáry….“ pak stačí vyslovit přání.
Verunka si umí přičarovat tátu, dědečka, babičku, tetu, strejdu, dokonce i pejska…
Co nedokáže, je přičarovat maminku. Některé maminky odejdou a nemohou se vrátit, protože na ně zaříkávání a kouzelná slůvka nestačí…
Verunka bydlí s tatínkem ve velikém domě u lesa. Zadní vrátka ze zahrady vedou přímo na lesní cestičku, po které se dá dojít až k rybníku, tam chodívají krmit kačenky. Možná, že za lesem bydlí i babička Červené Karkulky. Té Karkulky, co neposlouchala maminku a dala se do řeči s vlkem… Možná byste tu našli i Perníkovou chaloupku s ježibabou, nebo potkali jelena, co zachránil Smolíčka pacholíčka. Někdy Verunka s tatínkem sbírá za domem šišky jako Paleček s kamarády a je docela možné, že v tom lese bydlí i liška, která má políčeno na Budulínka…
Je hezké bydlet v domě, z jehož oken vidíte do korun stromů a na zahradu vám občas zabloudí srnky a zajíci. Veverky se schovávají mezi smrčky u plotu, a když otevřete okno, slyšíte, jak zpívají ptáci a šumí les. Datel občas zadrnčí zobákem do kůry na kmenu a kukačka babičce spočítá, kolik roků jí zbývá… tu babička slyší, i když není u Verunky na návštěvě. Bydlí s dědečkem jen pár minut chůze od lesa.
Verunka měla narozeniny. Dostala spoustu dárků. Babička upekla veliký dort s krtečkem a dvěma svíčkami, na kterém rozkvetly barevné kytičky z lentilek.
Mezi dárky byla i knížka Kamarádi zvířátka od tety. Knížky má Verunka moc ráda a ty o zvířátkách má nejraději. To si pak sedne babičce na klín a poprosí: „Babi, číst…“ Knížka je plná obrázků a pod každým z nich je krátká básnička. Venku je ještě teplo a tak Verunka sedává s babičkou na zahradě… najednou natáhne ručky k obrázku. Tři chundelatí králíčci se leknou, zastříhají ušima a ten nejodvážnější - Cupydup skočí Verunce rovnou do nastavených dlaní. „Králík!“ Vykřikne děvčátko a pohladí ho po kožíšku. „Ty máš králíčka?“ podiví se babička. „Můžu si ho také pohladit?“ Verunka natáhne ručky a kývá horlivě hlavičkou: “Jo…malej…na.“
Babička se usmívá. Hladí králíčka a šimrá z ušima: „Dáme ho do trávy? Ať se napase?“
Verunka rychle přikyvuje.
„Dědóóó… králík!“
Dědeček vychází ze dveří a rozhlíží se.
„Kdepak ho máte?“
Babička ukáže na knížku: „Vyskočil z obrázku. Tenhle žlutý to je. Vidíš, dědečku, jak se pase?“
Dědeček kývne: „Můžu si ho také pochovat?“
Verunka se skloní, zvedne králíčka a rozběhne se k dědečkovi.
„ To je ale divous! Koukej, skočil mi až na rameno!“ směje se děda.
„Na, vezmi si ho raději ty…“ vrací králíčka Verunce. Ta si ho přitiskne zlehka k bříšku a zase ho hladí po kožíšku.
„Čáry, máry pod kočáry…ať je tu tatínek.“
Vrzne branka a táta je tu.
„Táto, králík…“
„Kde jsi ho vzala? Pojede s námi domů spinkat? Nebo si ho necháš tady u babičky?“
Babička otevře knížku.
„Pojď, zavřeme ho zpátky, aby se v noci na zahradě neztratil. Až se vyspinkáš, budeš si s ním zase hrát.“
Verunka je holčička, která umí čarovat…Nevěříte?
20 názorů
Marcela.K.
09. 01. 2022Tady je jen střípek, abys viděl, že o tom lese nelžu ;-)
Marcela.K.
20. 01. 2021Jsou chvíle, které zmizí v čase, znám to. Proto píšu - zapisuju? To není vymyšlený příběh, tak to doopravdy bylo s tím králíčkem i čarováním.
Jméno vybírali rodiče s ohledem na situaci v níž se ocitli.
Annnie díky za krásný komntář...
Marcelka pohlédne za zrcadlo
a vidí Králíčka
a ten největší ze všech divů v tomto kraji
má jméno Té, co přináší vítězství.
Veronika.
Tip a.
Marcela.K.
20. 01. 2021...
No proto. Ale koukam, ze to neni jen tak obycejna pohadka. A ze je to opet zezivotni... v kazdem pripade mi tyto veselejsi stripky delaji radost.
Marcela.K.
20. 12. 2018Tak jednu veselejší, když už jsi táta :-)
Marcela.K.
20. 08. 2018Když se mi narodila první vnučka, začala jsem se STŘÍPKY...je těžké psát a dívat se na vzpomínky očima dítěte. Zajímavá byla odezva čtenářů tady na Písmáku.
Ještě lepší byla reakce mojí maminky...když zemřela, našla jsem v jejich písemnostech i desky s těmi příběhy, které jsem ji dala v době, kdy už byla vážně nemocná a ona mi na okraj připsala, jak to bylo doopravdy :-)
Jenže já nechtěla sepsat přesná data...já chtěla vyprávět svým vnoučatům o tom, jaká jsem byla, jak jsem žila, když jsem byla malá holka a proč jsem taková jaká jsem :-)
Děti v tomto věku jsou kouzelné! Tak se ani nedivím, že Tvá mňučka potvrzuje pravidlo. Nakonec. Je to i v mnozích dospělých. Jak jinak by tohle mohli vnímat? Píšeš a jistě v Tobě kousíček děcka uvízlo. To je myslím v povídce zřejmé. Přeji Ti to! Je to krasný dar.
vymýšlím si taky pohádky, mám 5 vnoučků, ale tohle povídání nemá konkurenci *
Věřím... myslím, že jsem to taky uměla... díky, žes mi tu dobu připomněla .-)
blacksabbath
25. 09. 2016„Čáry, máry, pod kočáry….“ ....přičarovala jsi krásu..*/***
Evženie Brambůrková
24. 09. 2016Dětský svět je tak krásný. Být přizván je pocta a nádhera. /T
aleš-novák
24. 09. 2016kéž bychom se to čarování od dětí uměli naučit...
Nejenom Verunka, děti dovedou čarovat! To už jsou vážně dva roky?!?
Ten čas je ale sprintér! :-)))*