Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seListopadová zátiší
Autor
Umbratica
maurii
Pod starou hrušní
zapomenutý žebřík
míří do mlhy
Stébla zbělela -
V okousané hrušce spí
nehybná vosa
Z krtčí hromádky
v ojíněném trávníku
se ještě kouří
Pod bílým stromem
klove do bílých jablek
stále černý kos
33 názorů
Podzim se nezadržitelně blíží a brzy už zase tahle haiku budou aktuální. Moc děkuji za típek, Kasteli.
Momentálně píšu hlavně vázané verše, ale časem se zase k haiiku určitě vrátím, protože mne baví to střídat : vázané verše, volné verše, haiku, próza.
Radmila Marie
04. 06. 2020Já děkuji za možnost, jak se dívat na svět a na svět haiku..., řeknete vše málem...
Radmilo,
moc děkuji za ohlas. Vždycky potěší, když někoho zaujmou haiku po takové době.
Radmila Marie
28. 05. 2020Radmila Marie
28. 05. 2020snake,
těší mě, že ses po letech zase vrátil k mým starým haiku, kterým jsi už jednou dal tip. Člověka vždycky potěší, že jeho staší dílka ještě někdo čte.
První se mi velmi líbí, to směřování do neznáma v nejširším slova smyslu je tu pojmenováno velmi dobře. Navíc je tu i symbolický podklad:
Dříve se věřilo, že na hrušeň může člověk převést svoji nemoc (cit. wikipedie); to vše ve spojení s hřebíkem, který má v křesťanských kulturách mnoho konotací...
Darmošlape,děkuji. - Chtěla bych využít toho,že jsi tady a publikovat nějakou dobu hlavně haiku. - Tak mi drž palce at' to nepřeženu a nedojde k nějaké prudké inflaci kvality.
Darmo-šlap
15. 11. 2016Ano, to je ono.
Petře,
jsem ráda,že jsi zase tady a díky za tip.
George,
haiku je na Písmáku dost populární taky proto,že je krátké a lze za pár minut pročíst celou "haiku arénu". Má to svoje výhody i nevýhody. Jako všechno.
Kočkodane,
tvé variace na má dílka jsou kouzelné. Proč je nepublikuješ ?
Knihomole,Backu,panenko,Evženie,
děkuji za tip a jsem ráda,že vás moje haiku pořád baví.
Whitesnake,
haiku musí nějak naznačit,že vosa je mrtvá.Myslím,že mohu použít slovo "spí" - není to metafora,jen jakoby dmněnka autorky. Vosa je ale příliš nehybná na to,aby jen spala.
maurio,
díky - aspoň něco. - Jsem vděčná za upřímnost.
Whitesnake
08. 11. 2016O haiku vím akorát bto, že se mi jako miniatury strašně líbí... tedy pokud se mi trefí do obrazů a nálady, jak zde.
Jen malá rozpačitost "nehybná vosa"... vím, že spát se dá i nehybně, ale tady mi to nesedí
Evženie Brambůrková
07. 11. 2016Takový je podzim a ty to skvěle vystihuješ. /T
CarverIsBack2
07. 11. 2016nejvíce první a druhé *
jednooká panenka
07. 11. 2016pěkné *
Karpatský knihomoľ
07. 11. 2016Vidíš svet po svojom a je fajn, že to vieš pretaviť do slov.
Blíží se desátá a já jsem právě na odchodu. To,že jsi tady Won Ume a že jsem ti udělala radost mě bude hřát u srdce po celý můj(dnes dosti náročný)pracovní den. - Díky a měj se pěkně.
Naprosto dokonalé! Pro mě ta spící vosa, to mě fakt dostalo... Samozřejmě TIP
aleši,Diano,
jsou to reálné postřehy z mé zahrady,jenom ten žebřík je ve skutečnosti pod jabloní "Banánové zimní",kterou jsme dosud nestihli otrhat.
aleš-novák
07. 11. 2016žebřík do nebe...taky jsem ho zapomněl uklidit...:o)
Díky Adriano,
chtěla jsem jen nakreslit štětcem takové ryché akvarely. Ale akvarely musejí být suverénní a já jsem pořád dost těžkopádná.
Adriana Bártová
07. 11. 2016Bože, to jsou postřehy!!!!
..pod starou hruční zapomenutý žebřík, míří do mlhy...
...v okousané hrušce spí nehybná vosa...
...stále černý kos...
tak jednoduché a tak krásně vystižené, pro mě, jedna z tvých nejlepších...T**
Já si toho označení všimla až pak...ale je to moc hezké, ať tak či onak:-)
Odborníci asi řeknou,že jsou to spíš miniatury než haiku,ale já si myslím,že nějaké to haiku by se v tom našlo.