Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSkupina mužů
Autor
Movsar
Skupina mužů
Každé krimizprávy začínají slovy: Skupina mužů… A už je vedou dlouhou chodbou, na řetízcích jako medvědy, jeden po druhém před kamerou klopí zraky, odvracejí tváře. Abychom nevěděli, kým jsou. A přitom je to jasné: jsou skupinou mužů (která spáchala zločin). Co by se muselo stát, abychom v televizi v čase večeře pravidelně slýchávali: Skupina žen přepadla poštovní vůz.. skupina žen ukradla stovky kilometrů měděných kabelů.. skupina žen na festivalu osahávala mladíky.. skupina žen brutálně napadla hlídku strážníků..
Už to spojení slov skupina mužů získalo zlověstný zvuk. Naproti tomu výraz skupina žen v člověku evokuje kamarádky, co se večer sešly ve studiu, aby si společně zatančily. A přitom je možné, že tančí v kruhu a jejich kroky vede bohyně Kálí s mužskými hlavami kolem pasu. Alespoň o takové možnosti nás zpravuje literatura, jako umění možného. Jak je náš jazyk klamný.
7 názorů
Skupina mužov je často inšpirovaná jednotlivými ženami, aby páchali zločin. Ženy to skrátka robia inak. Ale dobrý nápad zameniť úlohy - stvoriť príbeh, ako skupina žien vymláti zuby bezdomovcovi, alebo organizuje únosy mužov za účelom pohlavného zneužitia. Z iného pohľadu to inak vyznie.
aleš-novák
24. 01. 2017a co teprv skupiny dětí, nebo nedejbože mladíků...
Z důvodů genderové vyváženosti je třeba přimět více žen k organizovanému zločinu.
samozřejmě že biologické vysvětlení je namístě. testosteron atd. i když j eto jen jedno z mnoha. tady šlo spíše o to, jak se určité jevy otisknou do řeči a pak je z ní jen tak snadno nelze odinstalovat.
Třeba je to prostinké. Ženy to zkrátka (až na výjimku "Dívčí války") takto nemají od přírody. Jen stojí v pozadí a vybírají. To chlapi se kvůli nim předvádějí, natřásají, stávají zločinci i hrdiny...... ;o))