Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krvavé šeříky

27. 01. 2017
4
13
316
Autor
lion007MP

Předmluva:

Inspirováno skutečnými událostmi... Strážce - český nýmand, konfident a dost možná i bývalý zaměstnanec oněch Němců, ani na okamžik nezapochybuje a neváhá střílet. Poprvé za jeho dosavadní bídný život dostal svěřenou funkci a k tomu ostré náboje- a neváhá je použít! Ta tam je jeho zakomplexovanost a nedávný pocit malosti, že je jen pohunek ,,Němčourů'', co to tady vedli. A teď, jako mávnutím kouzelného proutku - pryč jsou všechny jeho mindráky, nyní je Pan Někdo! A dá to pocítit alespoň těm nejslabším a bezmocným. Nejbezbrannějším na článku lidského řetězce. Teď už konečně ví, jak chutná moc a proměňuje se v to, co býval vždy, jen to úzkostlivě tajil - v zákeřnou a zbabělou krysu, kterou byl i když udával gestapu, kam se o své vlastní vůli sám dostavil a kdo se mu znelíbil, toho udal a cynicky poslal na smrt.

O ČTYŘICET LET POZDĚJI

Lehce shrbený stařec, orající na svém poli za domem u státní silnice na Mikulov, ucítil náhle podivný odpor radlice a záhadný dutý zvuk. Jakoby se pluh v dosud vláčné hlíně něčím prokusoval. Zpozorněl, polekaně se zastavil, zarazil se a na vrásčité tváři se mu objevily rozpaky, které vystřídal utrápený výraz. Pole je přece blízko hlavního tahu na Vídeň a tak je docela možné, že přerazil nějakou rouru kanalizace nebo jiné vedení.
,,No nazdar, to by mi tak ještě scházelo!'' pomyslel si trpce. ,,Důchod mám malej, živnost mi ukradli zloději a teď ještě takovej malér. Kdyby to aspoň šupáci zaznačili do plánu geodézie!''
Znec
huceně si odplivl nad dementním režimem, který ho připravil skoro o všechno. Vzal mu i možnost důstojně žít a hospodařit, jak to tu odjakživa dělal jejich rod po celé generace. I jeho dědeček, i jeho otec, kteří se na statku pachtili celý život, aby v konci svých dnů hospodářství vždy předali svému synovi. Ale poctivý člověk míní a režim kolikrát mění. S těmito ponurými myšlenkami přistoupil k radlici, aby zjistil příčinu té dnešní anomálie. Tento rok oral hlouběji než obvykle a proto zprvu nabyl přesvědčení, že zcela určitě poškodil nějakou část zdejší infrastruktury v podobě roury či podzemního kabelu. Při bližším ohledání však zbledl jako stěna, zavrávoral, stačil se ještě chabě zachytit pluhu a poté se bezvládně skácel k zemi. Nevěřil svým očím v to, co na chvíli spatřil, než zůstal ležet v mdlobách v kyprém oraništi, co bylo víc než šokující. Ve vyorané brázdě, tu ležela hromada malých kostí. Ještě než to jeho nervové centrum stihlo biochemicky zaznamenat a vyslat tak signál do ochromeného mozku, rozdrnčel se mu v hlavě poplašný zvonek.

Ačkoli již delší dobu trpěl šedým zákalem a měl zakázáno cokoliv řídit, i přes tento handicap se na jeho sítnicích promítla scéna jak z hororu. I když nebyl paleontolog ani pouhý řezník, aby po procitnutí poznal o jaké kosti se jedná, zdali zvířecí či lidské, několik malých a větších lebek dávalo jasnou odpověď.

Starý muž těžce a přerývaně oddechoval a ani se nesnažil zjistit, jak dlouho tu bezvládně ležel. Rozhodně ale méně, než tyhle kostry. Jeho mělký dech a silně bušící srdce jakoby těsně před infarktem, prozrazovaly celkový stres a prožitý šok. Ale už se vzpamatoval natolik, že se mu v jeho mysli, otřesené hrůzným nálezem, začal odvíjet drastický, reminiscenční obraz.

Tenkrát byl o zhruba čtyřicet let mladší, a stál zrovna někde tady u té silnice, která byla tehdy ucpána štrúdlem sténajících lidí, ozbrojeným doprovodem nelidsky hnaných jako na jatka.
Docela jasně se rozvzpomenul, jak jeho teď již zesnulá žena, se snažila mladé Němce ve vysokém stupni těhotenství podat sklenici vody a mléko pro další nemluvně v kočárku.

,,Prokrista, vždyť jsou to lidé! Lidé jako my!''Naléhala jeho žena na ozbrojence s páskou RG.
,,Ne!'' vyštěkne tvrdě nýmand. ,,jsou to zrádci a nacisti! Jen to zkuste a můžete se rovnou postavit mezi ně!'' dodeklamuje a namíří hrozivě nabitou zbraň, kterou drží legálně poprvé za život ve svých špinavých prackách.
Žena úlekem a v šoku ustoupí, spíše zavrávorá. Má strach, obrovský strach. Tento chlapec to myslí smrtelně vážně a jeho oči prozrazují, že nezná slitování! Dotyčná a mnozí jiní bleskově pochopí, že není sebemenší šance jim pomoci.

Rezignovaně a s pocitem hanby nad vlastní i jejich pohanou skloní hlavu a klopí zrak k zemi. A někteří raději tiše zmizí za vraty svých domů, aby neslyšeli ty plačící a naříkající malé děti...
Přinejmenším ty přece vůbec za nic nemohou. Stejně jako nedávno ty děti v Osvětimi. Vždyť pácháme stejné zlo! Jsou cítit rozpaky, stud i pocit viny.
Ale cítí je jenom ten, kdo měl čisté svědomí, byť měl celou dobu strach a za sepranou záclonou nejedny ruce se chvatně křižují a nejedny slzící oči jsou svědky pozdějšího sbírání ostatků zubožených mrtvých. Zvlášť, když strnulou ruku, držící cíp anonymní záclony, rozechvěje pohled na mrtvé děti.

,,Tohle nám neprojde…'' bleskne hlavou. ,,a hlavně těm českým bestiím, které nás nespravedlivě potupily, obraly nás i o ty poslední kousky cti a navždy na nás uvalily hanbu. Už ve jménu památky mrtvých - toto se zapomenout nikdy nesmí!''

Starý muž se zachvěl a při té hořké vzpomínce jím projela nová bolest. Do očí mu mimoděk vstoupily slzy a zvolna stékaly po jeho vrásčitých skráních. A obraz reminiscence jakoby se zamlžil a on se pak znovu viděl, jak svou milou zoufale brání před pažbou nějakého mladíčka s páskou na rukávu. A znovu slyšel jeho řev, který se vůbec nelišil od těch co válku začali. Onen strážný tenkrát jeho ženu přece jen zasáhl do ramene. Znovu slyšel, jak jeho žena vykřikla bolestí a vojákem vyražená láhev s mlékem i sklenice s vodou se roztříštily o silnici na tisíc malých střípků. Než ale, stačila upadnout, podařilo se mu ji zachytit a rychle odtáhnout stranou. Mezitím si uvědomil, ze z mladíčka je silně cítit kořalka. Oddechl si, ale jestliže předpokládal, že to tím skončilo, mýlil se.

Strážci se podlily oči krví, těhotné ženě vytrhl plačící dítě z náručí a hodil je do příkopu s vodní strouhou. Zoufalá matka se s šíleným křikem i výrazem v obličeji okamžitě rozběhla k příkopu, aby svému dítěti pomohla. Tohle ovšem strážného rozzuřilo na nejvyšší míru. Několika skoky těhotnou ženu dohnal a silným, dobře mířeným kopancem, ji okovanou botou prudce srazil k zemi. Ta se zbarvila rudou krví, vsakujíc se do mělké strouhy, mísící se se špinavou kaluží, kde zatím na nedostatek vzduchu v maličkých plicích umíralo ve strašlivých mukách její prvorozené dítě. Ačkoli jeho matka úderem do podbřišku okamžitě potratila a začala silně krvácet, trpíc ukrutnou bolestí, v nadcházející agonii se ještě z posledních sil doplazila ke svému malému - už marně zápasícímu se smrtí, která se nezvratně blížila i jí samotné...

Starci se podruhé zatočila hlava, podlomily se mu nohy, a tak raději usedl na chladnou zem, která skrývala po celé ty roky tento hrůzný nalez. Spíše než se posadil, se jen svezl vyčerpáním nad nálezem a celou tou retrospektivou. Ani těch několik desítek let nic neubralo na té hrůze - a ač věděl, že to bude jen další zátěž pro jeho slabé srdce, nechal ten příšerný obraz minulosti, jíž byl kdysi očitým svědkem, doběhnout až do samotného konce jako promítací kamera filmový pásek.
Před očima mu defilovaly jasné postavy s páskami Rudých gard na rukávech a ručnicemi přes rameno. Nikdy mu nebyl jeho vlastní jazyk tak cizí jako v té chvíli, kdy nelítost potkala i tu nebožačku, která se zoufale z posledních sil, z lásky i rozumu snažila dosáhnout na své dítě, aby se s ním aspoň rozloučila, vědouce, že to nepřežijí...

Hlouček trýznitelů to vše cynicky a s pobavením sledoval a sotva se zoufalá matka dvou již možná mrtvých dětí, snažila svého synka vzít za jeho malou dlaň, vložili se do toho ostatní strážci, kteří dosud jen zvráceně přihlíželi. A tu došlo k dalšímu, skoro biblickému podobenství - jako kdysi v římském koloseu, kde krvechtivému davu byl předhozen nějaký křesťan lvům jen s dřevěnou dýkou v ruce. Pravda, bylo to jen zřídkakdy, ale když už se to stalo, a v nerovném zápase se dotyčný ubránil a ač silně zakrvácen a zemdlený, a i přesto se mu podařilo šelmu skolit, přece nakonec boj o svůj život nevyhrál. Na mručení nespokojeného davu, zvráceně toužícího a bažícího po nové krvi, vypustili dalšího lva, a i když zoufalý odsouzenec se s nadlidskou vůlí a silou dokázal znovu ubránit a šelmu skolit, publikum se začalo bouřit nanovo.
Tehdy muž pochopil, že nemůže vyhrát, že mu to nedovolí.

Stejně jako kdysi antickému Římu, i této zemi vládla lůza. A jako kdysi doprostřed arény smrti byli vypuštěni najednou dva lvi a ti už si s neukázněným křesťanem bez problému poradili, stejně si počínali i tito morbidní samozvaní kati v maloměstské aréně smrti - když už se dost pobavili zoufalou snahou matky o poslední hřejivou vzpomínku před brutální smrtí, ranami ručnic a novými kopanci zbavili nešťastnici vědomí a zakrátko i života. Psaly se první červnové dny roku 1945.

Byla mladá a s válkou ani Hitlerem nikdy nesouhlasila. Stejně jako ostatní brněnské Němky, i ona žila tiše a poklidně v německé komunitě v Brně, kde její rodina žila odjakživa. Když po tragickém pracovním úrazu přišla o muže, ocitla se v slzavém údolí, ale život se neptal, šel dál a ona nemohla kráčet dál sama s dítětem. Když se už už ocitala na hranici beznaděje, usmálo se na ni štěstí a potkala bezva kluka - Čecha, stejně jako ona rodilého Brňana.. A do jejího života se zas vrátily všechny barvy duhy, zas dostalo všechno smysl a zas bylo pro koho žít a s kým se ve třech smát.

Otěhotněla a spolu se svým milým se na konci války těšili na miminko, které se mělo co nevidět narodit už do života v míru a pokoji.
Ale paní Štěstěna se k ní otočila zády. Najednou přišli nějací muži s puškami a vyhnali ji i jejího synka na ulici jako psa, aniž si stačila něco vzít, či se nějak domoci spravedlnosti. Nevěděla, co se děje ani kam ji ženou, ale intuicí vycítila, že to nebude dobré a poprvé se začala svých českých spoluobčanů bát. A měla proč, i když netušila, že její dny a dokonce i hodiny jsou už sečteny...

Tato trojnásobná krutá a nesmyslná vražda nemá v celé historii civilizovaného světa možná obdoby a znovu se s naléhavou palčivostí té doby vryla a vypálila do starcova vědomí. Vědomí odpovědnosti vlastního národa a jeho činů, byť nešly nebo byly jen stěží ovlivnitelné a možná jim nešlo zabránit. Memento vědomí je složeno z tisíců střípků vlastního svědomí, aby tak lépe zapadlo do povědomí národa a zanechalo v něm nesmazatelné stopy uvědomění si celistvého zla, ne jen jeho části. Životy, které byly vzaty násilím, se nepoměřují počtem zabitých, ale splývají v jeden celek jako svědomí celého lidstva.

Z úst vzpomínajícího starce se ozval další hluboký povzdech, který se mu bolestivě prodral plícemi, jako by je měl sevřeny v rozžhavených kleštích a znovu ho přiměl vrátit se do reality. Psal se přece už rok 1985 a byla doba hluboké normalizace.
Věděl, co musí udělat.
Ale také si jasně uvědomoval, že je na to sám. Nejenom že nemůže nález ohlásit, ale nesmí se ani nikomu svěřit. Doba byla pořád vážná a o udavače nebyla nouze.
Tato nebohá žena s dětmi a všichni ostatní, co tady všude kolem se stejným osudem leží celé ty desítky let bez řádného pohřbu, kdy jejich duše dosud nenalezly klidu, stařec věřil, že tohle není náhoda. Nebyl věřícím, aspoň ne dle bible, ani doktríny. On věřil. Jen věřil jinak, věřil v lásku a cesty, tedy atribut z dob dávných. A dobře věděl, že nová doba těmto idejím nepřeje, ale ty násilím vzaté životy se určitě někde narodí znovu, o tom byl skálopevně přesvědčen. Jen tomu musí pomoci dřív, než zemře.

,,Stát!'' ozval se ostrý zvuk píšťalky pomocníka VB.
,,Co to vezete, soudruhu? A kam?'' dotazoval se orgán nedůvěřivě.
Ačkoli neměl nejmenší tušení, co zde ten nervózní děda pohledává a hlavně, co na té zapřáhnuté vlečce za traktorem veze, jeho fízlovský instinkt mu napověděl, že na něco kápl.
,,Tak bude to! Polezte z toho traktoru a ukažte mi korbu a cestovní doklad o nákladu.'' upřesnil, jistý si sám sebou, že ho ten děda nebude mít.
Stařec horečně přemýšlel. Bylo mu jasné, že tento fízl a estébák v jedné osobě nikdy nesmí spatřit jeho delikátní náklad. To by byl konec nejen jeho samotného a potažmo i jeho šlechetného počínání, ale také konec celé jeho rodiny.
Tito komouši se mstili víc, než bylo zdrávo.
,,Zdravíčko, soudruhu!'' zašveholil familiérně a snažil se, aby to vyznělo co nejvíc bezstarostně a vesele.
,,Coby? Vezu pár pytlů řepy a šrotu pro prasata do vedlejšího JZD. Kde bych prosím vás vzal papíry na takovou blbost. Vozím to tak vždycky každej pátek!'' dodal naoko lhostejně, ale napjatě čekal, zdali skutečně zvědavého pomocníka režimu oklame. Nestalo se tak.
,,Dost řečí, soudruhu! Buď mi ukážete všechny papíry dobrovolně, nebo zavolám našim!'' ,,zřejmě má na mysli esenbáky.'' napadlo dědu.
,,Hajzl jeden prašivá!'' pomyslil si děda. ,,Znám ho dobře, parchanta! Co lidí už dostal do malérů, ze škodolibosti, závisti či na něčí nesmyslné udání - v tom se mu těžko někdo vyrovná, kriplovi bolševickýmu zaprodanýmu!'' v duchu si štítivě odplivl. Od té doby, co má tu podělanou pásku pomocníka, systematicky ničí životy lidi jako vichřice lesní porosty, durdil se stařec. Pevně stiskl čelisti a po očku se poohlédl po těžkém kladivu, kterým při orbě občas rovnal listy radlice. Ujistil se, že kladivo má po ruce a do přivřených očí se mu vrátil klid. Jen dědova soustředěná, zakaboněná tvář, věstila bouři. Naneštěstí pro pomocníka VB však zůstala nepovšimnuta. Příliš pozdě si tento konfident uvědomil, že stařec už nemá co ztratit. Ba ani netušil, že právě objevený záhadný náklad by mu přinesl závratnou kariéru a vynesl by ho až na výsluní policejních represivních složek.
,,Co to je? Ale to jsou přece...'' zakoktal fízl zděšeně vteřinu předtím, než mu strašlivý úder rozbil hlavu.

Nebezpečný informátor nyní bezvládně ležel mezi pytli s pozůstatky kosterního nálezu a stařec vzavší spravedlnost do svých rukou, tak dovršil akt zadostiučinění, ačkoli to původně neplánoval. Jenže boží mlýny melou a i toto kolo osudu se už dalo do nezadržitelného pohybu.
A jenom děda věděl, že Franta Doležal, který tenkrát jen pár kroků odtud stál jako mladíček s flintou a kopal do té ubohé těhotné ženy a matky, už nikdy nikomu neublíží.


 


13 názorů

Lakrov
03. 02. 2017
Dát tip

Na to, že (jak uvádíš) nejsi v pravidelném kontaktu s českým jazykem,  je to napsané dobře, takže dodatečně (snad i jako motivaci k další práci)  tip.  


lion007MP
03. 02. 2017
Dát tip

Díky Lakrove za věcnou kritiku, jak sem přednesl níže, uvedl jsem co mne přinutilo k napsání a že to bylo narychlo s dodatečnou mírnou úpravou textu, nicméně se nepovažuji za nějakého literáta s aspon průměrným talentem k psaní, spíš šlo o jakýsi pocit to zkusit než aspirovat na něco profesionálnějšího v tomto směru, ale i tak právě na základě čtenářských ohlasů a následné zpětné vazby, se nad všemi výtkami a plusy zamyslím, nad výtkami pochopitelně déle, a budu se to snažit přepsat, s tím, že duch povídky zůstane stejný...pouze ton, a technické detaily doladím do lepší podoby, plus pozměním některé ty krkolomnější pasáže a uberu i na těch přivlastcích, tohle je poměrně rozšířené vytýkání na všech servrech autorům, kteří se v nich zhlédnou, k tomu řadím také chybování v přechodnících. 

 

Takže na tom v budoucnu zapracuji a předložím novou koncepci založenou na věcné kritice díla. Díky za váš čas a omlouvám se, že nemohu stejným oplatit, nežiju v aČESKU a tak nemám na vaše díla čas, tady je to pracovně hektičtější. 


Lakrov
02. 02. 2017
Dát tip

Námět naznačený v předmluvě mě zaujal, první věta vlastního textu naopak  málem odradila; proč tolik přivlastků? (...na svém poli za domem u státní...)  Dál už je to naštěstí lepší.  Hrůzné obrazy nesené "filmem" vzpomínek --  smysl či poslání té povíky je dobrý, ale slohově je to slabší.  Ty pokroucené, košaté věty se špatně čtou a snižují spád, "údernost"  téhle připomínky dějin.  Taky nejednotná "nálada" je na škodu:  Cvíli je to jak obraz z hororu chvíli zas jako by podivně poetické...  a chvíli jak protokol ze záznamu o události.  Historie se opakuje, z konce zamrazí.

 Plus upozornění na některé slohové či gramatické nepřesnosti:  Tohle je divné určení místa: ...do příkopu s vodní strouhou...  ...aby se s ním aspoň rozloučila, vědouce... ## vědouc  


K3
29. 01. 2017
Dát tip

Já se jen v rychlosti vyjádřím. Jak to beru sám. Vždycky jsem měl rád Havla ale zrovna tak Kryla. Který je samozřejmě nedoceněný, hlavně nejenom jako textař a zpěvák, ale jako skladatel úžasných melodií. A vždycky mě mrzelo, že se ti dva rozkmotřilí. Možná je to ale taky tím, že lidi brali Havla jako spasitele. Na prvním místě je u nás však vláda, tak by se neměla veškerá vina házet na Havla. A Kosovo? Já měl informace jenom z novin. Je vidět že ses o to zajímal do hloubky, tak máš nejspíš pravdu. Já se snažím držet se svýho zdravýho rozumu a ten mi říká, že všechny tyhle války jsou na nic. Ať už to bylo ve Větnamu na Balkáně nebo teď v Sýrii a že je složité, aby byla spravedlnost na všech stranávh a zákonitě se dělají chyby. Ale kdo ví jaké by to bylo, kdyby... A kdo by měl toho policajta ve světě dělat jinej než ten nejsilnější a když ten nejsilnější nezakročí tak na něj veškerá vina spadne stejně, protože všichni to očekávají, že zakročí. Takže si myslím, že Američani to taky namají lehké, protože všichni to od nich očekávají a vždycky bude někdo poškozený. Asi to tak bylo ve všech válkách. Já jsem proti jakémukoliv násilí. Vím, že mě zařadíš třeba mezi ty naivky, ale to určitě nejsem. Veškeré usilí se má věnovat diplomacii před válkou, s tím snad souhlasíš. A když se nedorozumějí Američani s Rusama, tak války budou. Protože jedině jejich spojenectví může válkám zamezit. To by ale musely obě strany chtít a hlavně před válkou. Po válce je už pozdě. Tak se měj.


lion007MP
29. 01. 2017
Dát tip

Nejde o to že to řekl nebo neřekl, jednoznačně to neodsoudil, ale schvaloval, navážel se do Miloševiče...veřejnost v té době dílem nezájmu a dílem koupených médií, hlavně česká média jsou absolutní propadák, v rámci postkomunismu, vědět co se skutečně odehrává v Kosovu za masakry vůči srbům, znamená se o to hluboce zasjímat z jiných nezávislých zdrojů, proto se nakonec soudili srbské zločiny a nikdy nevyšetřovaly ty muslimské...nebudu líčit hrůzné detaily, kterými prosluly i bosenští muslimští chorvati za HItlera, kdy i celkem otrlí němci byli v šoku nad muslimskými praktikami. To že s epak srbové rovněž mstili je pochopitelné, bylo by i dnes pochopitelné kdyby němci rozpoutali po agentnce Merkelové která je bezdětná, měla pocghybnou levicovou minulost, rovněž tak své geny, občanksou válku proti islamizaci německa, protože obětí muslimů už bylo tolik a nejen v Německu, že jen jakási otrocká a historická kázen a Hitlerovo stigma, drží němce na uzdě. Nicméně koliki lidí muselo zemřít a ještě zemře, když se takto nekontrolovatelně otevřou dveře...Kryl zpívá v jedné satirické písni ,,otevřeli hranice podlehli tak dravcům..", to co se dělo a děje v Kosovu o tom vypráví film a různá jiná svědectví srbů ,,Ukradené Kosovo", bohužel zmanipulovaná veřejnost většinou neumí logicky myslet a tak i jako Havel odtažitý od problémů..pouze rétoricky žvanil něco o srbech jako všichni ze CIA.. a amerických elit, proto jim to všechno prošlo, kdyby muslimští Kosované obydlovali okupovali Německo, okamžitě by se teror a prodej drog zvýšil natolik, že by tihle rádoby intelektuálové které obdivuje pouze skupina která o dění nic neví, jsou nazýváni kavárenskými tlachaly a sluníčkáři, u mně jsou to neinformovaní naivní lidé, kteří uměle vyvolávají nátlak na tu myslící část populace kteří nesouhlasí a rozumně oponují. V podstatě celé 20 století po válce plus dnešek drží tihle politici s podporou naivních neinformovaných lidí jako své rukojmí, jakmile se někdo ozve, je ihned zešměšněn a perzekuován, jen dousud svobodný jakž takž  internet tuhle jejich hru trochu kazí, ne moc, protože se lidi o nic nikdy nezajímali v konzumu a lenosti, prim,itivitě, ale i internet bude časem cenzurován, protože dílem malé skupiny uvědomělých vyplouvá na povrch většina těch jejich prasáren, takže když uvážím Havlův životopis a jeho skutky, názory, tak nula od nuly pojde. 

 

K tvé otázce kdo je pro mne morální autoritopu a vůbec velkým člověkem? kdo neselhal? viděl dál než všichni? TO JE velice jednoduché, ale ne pro slaboduché jedince kterými se Česko hemží a vždy hemžilo..viz jeho neblahá tristní historie. 

 

Je to Karel Kryl který musel být logicky odstaven a kdo by se hodil líp než poskok Hvel? nejde mi o to prosazovat Kryla jako prezidenta..jde o morální vzor a nejchytřejšího člověka v Česku, nebyl to jenom básník a protestantský zpěvák, hlavně to byl znalec života a lisí, filosof, bez těchto vlastností by nemohly vzniknout jeho hluboké písně.

Havel by nidky  při své ješitnosti a hlouposti, nekompetentnosti nepřipustil aby byl ve stínu takové veličiny, neměl by nejmenší šnaci ,,zazářit" těmi jeho žvástya hrami, otřesným filmem apodobně, to se dá lidsky pochopit, co se už nedá, byl jeho clekový postoj a dětské výmluvy krátkých kalhot, tady jde o hlubší význam, který spadá do konspirací. 

Kryl neměl šnaci ani u lidí, nikdys ho nepochoúpili, jen jim to přišlo romantické revoltit v časech totality, potom už o něj zttratili ve své primitivitě a touze po konzumu mamonu a chuti si dělat co se zachce...zájem, vsugerovali si, že jeho písně zestaraly , a nové nemají význam, většinou to komentovali ,,o co mu jde?" ,,máme svobodu?" ,,někteří šli ještě dál ve své naivitě a hlouposti..neochotě se zamyslet, zkrátka nevědomosti, ale na tom byl položen základ komunistické zlodějny a teroru poprav v 48 a 50desátých letech, tupý lhostejný dav, strach a podvolení se komukoli, což je vidět dodnes. Proto o něm řikali že je zapšklý, má v sobě hněv a další nesmysly, kdo z politiků vystoupil kladně vůči Karlovi? Havel nikdy uražen jeho demokracií.., nikdo krom myslím že to byl ministr kultury? ocenil jeho texty a znal ho z doby minulé, na jméno si nevzpomenu pouze si pamatuji jeho výrok ,,věděl sem v ten moment že přišel pan textař".

Ten oejdinělý politk tuším sám otextoval písen Nedvědů kočovní herci.

 

Proto jako další představitelku ČR bych uvítal nějakou chytrou ženu, která by konečně po 1oo letech primitivismu dokázala to, že bych se necítil trapně když se v cizině hovoří o ČESKU. Netrpěl pocitem studu.


K3
28. 01. 2017
Dát tip

Nic takového jako humanitární bombardování Havel neřekl, alespoň je to uváděné mezi deseti nejznámějšími fámami. Myslím si že Havlovi křivdíš. Ale dobře, mě by jenom zajímalo, kdo tedy je ten správný, koho uznáváš, je-li vůbec...


lion007MP
28. 01. 2017
Dát tip

Úmyslně jsem zaškrtl tu nejtvrdší kritiku abych se i něco logicky objektivnějšího dověděl, jak k dílu tak i k různým přehmatům, nebo nedokonalostem...a zatím to funguje na 100 procent.

 

K Havlovi...samozřejmě nějaké figurky co by to zaštítila bylo třeba, nicméně jeho mediální idylicko humanitární obraz nekorespondoval s praktickými skutky, když pominu naprostou nekompetentnost co by politika a skutečného reprezentanta ČR..plus komunistické úplatky a čachry, to samé i po revoluci, tak skutečný idealista a humanista by nikdy nevyslovil a neschválil humanitární bombardování, at by za tím bylo cokoli. J sou věci které jsou eticky tabu a tohle je asi ta největší co se jakékoli občanské války týká..tolik o jeho skutečné povaze a papouškování amerických elit, kteří v bývalé Jugoslávii posléze srbsko kosovském a bosensko srbském konfliktu, kde šlo jen o nadržování muslimům, jak se to děje celosvětově...rozvrátili celou zemi, nejhorší svoloč vždy byli kosovští albánci trénovaní CIA..nejbrutálnější muslimové, obchod s bílým masem a tvrdými drogami. 

Určité elitě kterou si musí každý dosadit sám kvůli citelné cenzůře a postihu, to přesně v tomto brutálním duchu vyhovuje a pod to se přesně v rámci Jidášského stříbrného které Havel humanista dostával od amíků..tedy oné elity která to tam má pdo palcem, podepsal, v podstatě už první Jidášksá splátka kterou obdrželi agenti STB..a pak to všelijak přerozdělovali, stvrdila Havlův farizejský charakter, i farizejové byli v počátcích bezůhonní, souhlasím že po inaguraci jako loutka neměl moc šancí vést věci trochu morálněji...existoval tajný spis který by zveřejnili stejně jako by to prosáklo na další agentku Merkelovou, ale přes tuhle etickou stopku, se nakonec odvařil sám, to došlo i naivnějšímu Krylovi který o něm nejprve prohlásil, že žil dlouhá léta poctivě,..ale nakonec to všechno nemohlo být nezáludné, nevypočítavé, nicméně je fakt, že když se rozhodl konenčě odejít a měla to převzít další figurka KLaus..tak Vaškovi bylo předem jasné, a bylo to na něm vidět..že to bude konec..tady souhlasím že za něho to jakž takž ještě drželo pohromadě..Klaus se Zemanem s celou skvadrou jim podobných to vytunelovali maximálně, byt Zeman údajně nemá ani vindru bokem, i kdyby tomu tak bylo, jeho politika a celkový obraz vůči Česku je téměř nulový. Za mně by tam měla být nějaká schopná ženská, než tihle zprofanovaní kašpaři. 

 

K dílu bych řekl, že je z něj citelně cítit zášt a averze, to dílo jako takové shazuje, psal sem to kdysi po shlédnutí jakési diskuse s politiky a občany v TV...to už je pár let...a hodně mne ta debata naštvala, vaše ohlasy jsou naopak spíše kladné, takže umělecky dílo objektivně pokulhává, mělo by být psáno s větším nadhledem a neprojevovat tak negativní emoce, každý by si je dosadil sám, bud něco o tom slyšel od těch co to prožili nebo viděli, nebo si o tom přečetl jinde v archívech. Dneska bych to už napsal jinak.

Ohledně technických logických nedostatků jako jsou třeba ty kosti co zastaví orbu..zase na to sem nebral zřetel, šlo mi o věc,, o celek, než detaily, mohl sem napsat že měl traktor poruchu..a náhodou se jako u vraždy kdy se taková kostra někde najde i dnes, kosti objevili...dá se to vyobazit všelijak hodnověrně, proto si dělám výčet veškeré konstruktivní kritiky a pak to předělám. Řekl bych že pozitivní ohlas nebude v kvalitě když to bylo sepsáno horkou tužkou, ale námětově.


lion007MP
28. 01. 2017
Dát tip

Úmyslně jsem zaškrtl tu nejtvrdší kritiku abych se i něco logicky objektivnějšího dověděl, jak k dílu tak i k různým přehmatům, nebo nedokonalostem...a zatím to funguje na 100 procent.

 

K Havlovi...samozřejmě nějaké figurky co by to zaštítila bylo třeba, nicméně jeho mediální idylicko humanitární obraz nekorespondoval s praktickými skutky, když pominu naprostou nekompetentnost co by politika a skutečného reprezentanta ČR..plus komunistické úplatky a čachry, to samé i po revoluci, tak skutečný idealista a humanista by nikdy nevyslovil a neschválil humanitární bombardování, at by za tím bylo cokoli. J sou věci které jsou eticky tabu a tohle je asi ta největší co se jakékoli občanské války týká..tolik o jeho skutečné povaze a papouškování amerických elit, kteří v bývalé Jugoslávii posléze srbsko kosovském a bosensko srbském konfliktu, kde šlo jen o nadržování muslimům, jak se to děje celosvětově...rozvrátili celou zemi, nejhorší svoloč vždy byli kosovští albánci trénovaní CIA..nejbrutálnější muslimové, obchod s bílým masem a tvrdými drogami. 

Určité elitě kterou si musí každý dosadit sám kvůli citelné cenzůře a postihu, to přesně v tomto brutálním duchu vyhovuje a pod to se přesně v rámci Jidášského stříbrného které Havel humanista dostával od amíků..tedy oné elity která to tam má pdo palcem, podepsal, v podstatě už první Jidášksá splátka kterou obdrželi agenti STB..a pak to všelijak přerozdělovali, stvrdila Havlův farizejský charakter, i farizejové byli v počátcích bezůhonní, souhlasím že po inaguraci jako loutka neměl moc šancí vést věci trochu morálněji...existoval tajný spis který by zveřejnili stejně jako by to prosáklo na další agentku Merkelovou, ale přes tuhle etickou stopku, se nakonec odvařil sám, to došlo i naivnějšímu Krylovi který o něm nejprve prohlásil, že žil dlouhá léta poctivě,..ale nakonec to všechno nemohlo být nezáludné, nevypočítavé, nicméně je fakt, že když se rozhodl konenčě odejít a měla to převzít další figurka KLaus..tak Vaškovi bylo předem jasné, a bylo to na něm vidět..že to bude konec..tady souhlasím že za něho to jakž takž ještě drželo pohromadě..Klaus se Zemanem s celou skvadrou jim podobných to vytunelovali maximálně, byt Zeman údajně nemá ani vindru bokem, i kdyby tomu tak bylo, jeho politika a celkový obraz vůči Česku je téměř nulový. Za mně by tam měla být nějaká schopná ženská, než tihle zprofanovaní kašpaři. 

 

K dílu bych řekl, že je z něj citelně cítit zášt a averze, to dílo jako takové shazuje, psal sem to kdysi po shlédnutí jakési diskuse s politiky a občany v TV...to už je pár let...a hodně mne ta debata naštvala, vaše ohlasy jsou naopak spíše kladné, takže umělecky dílo objektivně pokulhává, mělo by být psáno s větším nadhledem a neprojevovat tak negativní emoce, každý by si je dosadil sám, bud něco o tom slyšel od těch co to prožili nebo viděli, nebo si o tom přečetl jinde v archívech. Dneska bych to už napsal jinak.

Ohledně technických logických nedostatků jako jsou třeba ty kosti co zastaví orbu..zase na to sem nebral zřetel, šlo mi o věc,, o celek, než detaily, mohl sem napsat že měl traktor poruchu..a náhodou se jako u vraždy kdy se taková kostra někde najde i dnes, kosti objevili...dá se to vyobazit všelijak hodnověrně, proto si dělám výčet veškeré konstruktivní kritiky a pak to předělám. Řekl bych že pozitivní ohlas nebude v kvalitě když to bylo sepsáno horkou tužkou, ale námětově.


Gerty
28. 01. 2017
Dát tip

RG - Revoluční gardy, nikolv Rudé. Dál si tak nějak nepamatuji, že by v roce 1985 někdo mohl v ČSSR soukromě provozovat zemědělství, s vlastním traktorem a pluhem, a to ani u nás v pohraničí. Dál - technicky - zase si nedovedu představit, že by pár kostí tolik zbrzdilo pluh tažený traktorem, aby si toho traktorista všiml. Že by v té době někdo tahal pluk kravkou si nedovedu představit už vůbec.

K vlastní myšlence díla - na jedné straně souhlas - černá kapitola našich dějin, se kterou se doteď  Češi zcela nevypořádali. Na druhé straně - z díla sálá stejná nenávist jako z těch nácků a komančů, a ta to dílo trochu shazuje.

K zápletce - ta se mi asi líbila nejvíc, myslím, že role těch postav jsou celkem uěvřitelné a konec přinese alespoň nějaké zadostiučinění. A nepochybuji o tom, že v roce 1985 byl režim pořád stejně tuhý jako po nástupu komunistů, přesněji - dobře si pamatuji, že pořád stejně tuhý byl.

 


Gora
28. 01. 2017
Dát tip

Je to pro mne na hraně čitelnosti. Kreatury a monstra jsou asi v každé době. Dobře, že jsi napsal.


K3
28. 01. 2017
Dát tip

Naše geny jsou promíchané zcela jistě už teď, vždyď tu žili všelijaké národy. Ale cítím z tvé odpovědi dost zatrpklosti. Třeba co se týče Havla. Hodně se naj háže viny a na to dobré se zapomíná, ale to už je jiná kapitola. Jinak souhlasím.


lion007MP
28. 01. 2017
Dát tip

Co se týká té brutality, tak šlo převážně o stejné sociopaty a netáhla které využili komunisti po válce do 48 jako lidové milice ve spolupráci s rudými gardami, stejný princip boje o moc a krvavých čistek nebo teroru využil i Hitler ve svých SA, než je zlikvidoval a odstavil stejně nebo podobně jako komunisté po úspěšném únorovém převratu a zlodějně. 

 

Ohledně pravomocí PS VB tam si nejsem jistý..zřejmě aby zastavil náklad a sám ho prohlédl je asi nadsazené, ale je možné že třeba v pohraničí by to prošlo, záleželo by na povaze dotyčnýho, nicméně jde o nepodstatný detail, protože jak lidové milice, udavači, STB, VB, armáda..tak i pomocníci s červenou plackou byli pilíři komunistického socialistického lágru, k tomu je třeba přičíst kriminály s ostrahou , uranové doly, soudní aparát, prakticky se tam v té ohradě hlídali všichni navzájem, ale německý odsun toto 40 leté amorální období fakticky začal a po odsunu těch pracovitých němců, už to šlo s českým pohraničím a ekonomikou dolů do posledního převratu, kterýho se zhostil zase vypočítavý a zcela neschopný Havel placený léta američany. Dnes po něm i ted je to pořád postkomunistická žumpa se stejně defektními lidmi napříč celou českou společností, nebylo po kom eticky a kulturně dědit. Jediná cesta je se promísit s celou evropou mimo rámec muslimské vlny.

Samotní češi na jakýkoli evoluční vývoj díky 40leté degeneraci nemají.


K3
28. 01. 2017
Dát tip

Jo, to je temná skvrna našich dějin, stále ještě ne plně zmapovaná, přiznaná a omluvená. Táta byl svědkem a vyprávěl že někteří Češi byli horší než Němci. Sám zabránil tomu když jeden z nich chtěl servat ze stařenky řetízek a náušnice. Nezdá se mi ale ke konci, jak se zmiňuješ o r.85, že jen tak pomocník kontroloval náklad. Já byl v zemědělství v té době a nikdy se mi nestalo, když jsem něco vezl traktorem, že by mě někdo jen tak kontroloval náklad. Ale věřím, že v pohraničí to mohlo být jiné. A že takoví jednotlivci byli. Taky si myslím že je místy krutost a doba zbytečně víckrát znázorňovaná. Koždopádně díky za téma, je potřeba o tom psát. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru