Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se29012017
Autor
Šmodrcha
I.
z větví zpěv kosů
zmlkl - jen kočka zkouší
zapříst rozhovor
II.
dva kosi - zmlkli
pod stařičkou jabloní
jim zpívá kočka
11 názorů
Mám zas zkušenost s tím,že špaček z naší budky napodoboval hlasy sousedových nutrií.Ale nevím,jestli by se o tom dalo napsat alespoň senrjú.
Tip za první, i když to není haiku. Máš poetickou kočku, zřejmě ji dobře krmíš :-)
Díky zapředení rozhovoru i zpívající kočce jsou texty atraktivnější pro čtenáře, ale vzdalují se formě haiku směrem k ke krásné miniatuře.
nevím,neznám
30. 01. 2017Pane Cau,
dle tvého komentáře se mi zdá,že o haiku něco víš a proto se tě ptám :proč nereaguješ na moje výzvy,proč mi nevysvětlíš,z jakého důvodu moje haiku "Střípek pohádky I" není haiku ?
Lepší mi připadá to druhé haiku,ale kdybys uveřejnil každé z těchto haiku zvlášt',dala bych ti tip za obě. - Věnovala jsem ti haiku "Na špičce hory" a také by mě zajímal tvůj kritický názor.
Z hlediska haiku rozhodně ta druhá. Metafora o zapředání hovoru (jakkoli je je velmi hravá a poetická) nemá v haiku, co dělat, což mi malinko vadí i u "zpívající kočky" ve druhém, ale tam si to nějak dokážu představit. Také je tam problematické to rozložení první věty. V haiku by měla každá věta stát samostatně a fungovat bez těch ostatních.
Takže: první je hezky poetická, hravá a nápaditá, ovšem dle mne to není haiku. Druhá je hezké haiku, i když bych ještě kouknul, jestli by nešlo nahradit zpívání kočky. Každopádně to už je dle mého názoru haiku a velmi hezké.