Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdyž paprskům cesta chybí...
Autor
Muamarek
Nad bažinou tančí mlha
úchvatný je tento výjev
vlk tam někde v dáli vyje
opona se neprotrhá
Křik už dávno zmlkl v blatech
leží na nich zvláštní tíha
to jak havran křídla zdvihá
neletí však – chybí nádech
Vidět na krok vůbec není
Tvorové jsou zahaleni
do stínu – a světlo? Schází
Ani řasa neprosvítá
jen ta blata jsou tak sytá
Ptáci v trní budou nazí…
24 názorů
Kolobajdo,
taky ledacos umím od taty,ale co se mlhy nad blaty týče,tu jsem se učila od mistra Poea nebo též od Krále Šumavy.
Ten pocit jsem zaznamenala hlavně na konci. Líbivá píšu proto, že být gothic nebo depkař je tak trochu moderní a první sloka mi přijde taková (a teď se prosím neuraž, protože já sama nemám ráda název"klišé" - co se komu líbí se líbí a basta...) jako poplatná, nebo spíš jako kdyby neprocítěná, taková omletá....(jako obraz na divadle). Ale dál už mě to vtahuje a je cítit to vlhko a zatuchlo, a to já mám vlastně hrozně ráda. Mám ráda temné pocity.... Takže proto tip a proto líbivá a proto pokus dodat ti optimismu, ačkoliv cítit se takhle je vlastně docela fajn..... hmmm, tak snad jsem to nepřekombinovala a snad je z toho pořád cítit, že se mi líbí..?
Díky, Jano - optimismu není nikdy dost :-)))
Báseň ale ani neměla být líbivá - jako zprostředkovat určitý pocit. Pocit nejistoty, pocit, že světlo na konci tunelu nevidět - atp. Tedy nic optimistického.
Ale jsem rád, žes to doplnila trochu jiným pohledem :-)))
Jen ta blata jsou tak sytá,
spolykala tíhu světa,
růže do kamene vrytá
ani v zimě neodkvétá....
Líbivá, ale přidávám trochu jarního optimismu do křídel ;o)))
Whitesnake
28. 03. 2017epigramatický sonet???
2. strofa 21. verš "na nich leží zvláštní tíha" - mi nesedí, možná "leží na nich" ????
jinak gut jako vždycky
Richard Hrob
27. 03. 2017Myslím, že tohle, se ti skutečně povedlo. Tipuji*
Vidím,že už skoro píšeš "ghotic" jako já. Ale v mých Jehlách svítá a moje Karkulka je statečná holka,takže začínám být optimističtější než ty. - Típek za sonet. Taky zas jedním přispěju začátkem dubna, at' aspoň my dva udržujeme tradici.
Pes - a o tom není sporu
byť je cítit po fosforu
rozjasní i temná blata
šlechtic zmizí natotata...
:-)))