Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNech mě
Autor
Thailo
Jako v souhvězdích galaxií
nech mě luštit v pihách na tvé kůži
Nechej mě se starat
Jako Malý princ o svoji růži
Jako záře měsíce letmo spadá do krajiny
nech mě hladit tvoje tělo
Jako luční kvítí, jež notuje si s motýly
nech mě dělat, co by se mělo
6 názorů
Klišé hrozí tam,kde píšeš o "krásných" věcech jako jsou třeba květiny a motýli. - I o tom se dá psát věcně a prostě,ale je to těžké. - Vždycky,když se ti chce něco napsat tak nějak "AUTOMATICKY", i když máš třeba pocit,že ti to jde ze srdce,je v tom velké nebezpečí.
S tím klišé to bude těžké, poněvadž nemám nejmenší tušení, co klišé je, a co už ne :D Ale to se snad časem načte. Se vším souhlasím, ale tu záři měsíce, i přes tvoji výtku, bych tam i v nějaké pozdější úpravě nechal. Jinak moc děkuju za návrhy, vážím si toho a pokusím se příště neznít jako automat na slaďárny :D :)
Típek zatím dát nemůžu - je to až příliš přepoetizované. Přesto je začátek z hlediska nápaditosti textu slibný. Nápady máš a to je důležité. Musíš se ale vyvarovat "poetizaci poetického". Na to,že píšeš několik týdnů to zase špatné není. Návrh na zlepšení ? - Klidně zůstaň u Saint Exupéryho(mám ho docela ráda).Vyměň ale některá slova. V souhvězdí z pih se můžeš například ztrácet,nic tam neluštíš ,tělo nehladíš "jako záře měsíce letmo spadá do krajiny "- a když si "luční kvítí notuje s motýly" - to už je opravdu moc. - Myslíš ,že bys uměl tu básničku napsat jednodušeji ,nápaditěji a bez poetických klišé ?
Tak snad se někdo z redaktorů poezie ozve...docela tě chápu, já bych taky asi udělala nejlépe, kdybych se na básničky vybodla, ale nějak mi to nedá, no...
Ze svých dojmů z tvé básničky ti mohu doporučit asi jen tohle- máš celkem neodůvodnitelná velká písmena na začátcích -určitě aspoň to první Jako. ten verš nad tím asi kontinuálně pokračuje do věty o Malém princi, tak proč velké J? A možná bych se být tebou netrápila odhadování velkých - malých písmen a psala vše malými a bez interpunkce:-)
Poezii jsem začal psát jen před několika týdny, tak to chápu. Právě proto to sem dávám, chci nějaké návrhy na zlepšení
Jen můj názor - určitá poetika v básni je, i cit, pro slova a tak, ale povídka od tebe mi sedla víc:-)