Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSouběžně
Autor
PST
Souběžně
I.
RESOLUTIONIS
V prostorovém vidění při abstraktní perspektivě,
sublimujíc emoce, jak zvěř chovajíc se divě,
přetrváme v dimenzi, jež nám vlastně není známa.
Shrnuto a podtrženo: ty jsi sám a já jsem sama.
II.
SENSUM
V parafrázích pocitů, kde se význam snadno ztrácí.
náhle vnímám, že jsi tu, srdce úder stále vrací.
Rozum ovšem brání se, nechce přijmout nový cit,
Tantum una veritas, cerebri cor afficit.
6 názorů
Vůbec mi to nepřijde neúčelně přeplněné cizími slovy - to "výsměšné" je vůči sobě samému, řekl bych.
Mysl a cit... chápeme, že jsme sami, i když cit chce mermomocí prosadit svou útěšnou verzi, že to přece jen jde i jinak.
Oceňuji tohle dílko jako zvláštní satirku zesměšňjiící příliš šroubovaný styl některých místních autorů . Tip.
Nostalgia_For_Infinity
17. 04. 2017Jasně, že ví. Prostorové vidění, abstraktní perspektiva, sublimace, dimenze, parafráze... na tom není nic extra na znalosti (když pominu tu latinu). Jenže tohle je výrazivo, které by se mělo dávkovat jako šafránu a mělo by k sobě ladit. Přepočítáno na počet slov, máš tady plných 20 % textu jen jako pokus o zvýšení intelektuální hodnoty básně, což se míjí účinkem ve všech rovinách, protože takhle to opravdu nefunguje. Osobně velmi oceňuji básně s nádechem technična až tajemna vykukujícího zpoza slov kontrastujících se zbytkem obrazů básně.... a to je obrovský rozdíl oproti artilerii náhodného výběru z naučného slovníku. Autor/ka jde třeba správným směrem, jen je třeba tolik netlačit na pilu.
Nostalgia_For_Infinity
14. 04. 2017Připomnělo mi to díl Přátel, kdy se Joey naučí používat tezaurus a místo "velkého srdce" napíše "mohutná aortální pumpa"...ach ta poezie :)