Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sebýt deštěm
Autor
aleš-novák
Jsou dny, kdy se nedá nic dělat. Je takové vedro, že můžu jen nehybně ležet na křesílku ve stínu třešně a občas si loknout piva. Na sobě mám jen kraťasy, i tričko jsem si sundal, abych se aspoň trochu ochladil. Zvedá se mírný větřík, přináší pár mraků, na mé tělo dopadá několik drobných dešťových kapek, jen takové jemné vodní pošimrání.
Ležím a vůbec se mi nechce zvedat. Zatím je to osvěžující, vodní tříšť vyťukává nepravidelné rytmy na mou kůži, nechávám deštík na sebe působit, stávám se součástí zahrady, součástí koloběhu vody v přírodě. Jak déšť zesiluje, mění se šimrání na bodání, místy i na bičování. Ale nevzdávám to, díky tomu, že se intenzita deště mění postupně, nedochází k žádné šokové reakci.
Nakonec ta chvíle stejně přišla. Tělo už vyčerpalo své tepelné rezervy a voda pořád padá, padá... chlad se stává nepříjemným. Zvedám se a jako loutka na provázcích deště utíkám domů.
***
Koukám za sklem zahradních dveří na bouřku a vybavuje se mi příběh z jednoho dávného filmu. Indiánský náčelník už byl starý, rozhodl se, že je čas předat žezlo a odejít do věčných lovišť. Vydal se tedy se svým pobočníkem na kopec, tam ulehl a čekal, až si pro něj přijde Manitou. ležel dlouho, jenže pak začalo pršet…náčelník nechal dopadnout pár kapek na svou tvář, ale za chvíli se zvedl a se slovy „dnes není vhodný den na smrt…“ se vrátil ke svému kmenu.
15 názorů
aleš-novák
25. 07. 2017AB: díky...
Adriana Bártová
25. 07. 2017nevím jestli letní píseň, ale dobrý až super! T** včera jsem taky chodila po dvoře a nechala na sebe dopadat dešťové kapky, než přitvrdily, bylo to moc krásné souznění s přírodou, název je taky velice zdařilý
Evženie Brambůrková
24. 07. 2017Já bych si nyní na trochu slunce nestěžovala.
aleš-novák
24. 07. 2017aha, díky, Norsko...mě v hlavě znělo něco jako Wounded Knee, to s tím souvisí, ale na název filmu jsem si nevzpomněl
Karpatský knihomoľ
24. 07. 2017Super
Myslím,že P.B. už to má hotové celé.(Jen čistě mezi námi - on je totiž grafoman.) Dřív než v srpnu to ale nevložíme. Když ted s P.B. spolupracujeme,nevím,co vkládat dřív.
aleš-novák
24. 07. 2017díky všem...
Alenakar: černý telefon je dobré téma, i tvé zpracování "klasickou" formou vypadá pěkně...pokračuj, jsem zvědav na celek...:o)
Tvoje zahradnické prozaické miniatury se mi vždycky líbily a nezklamala mě ani tahle náladovka. - Tip. - Včera u nás v kopcích pršelo jen se lilo,až měl Pan "Básník" strach,co z toho vzejde. Naštěstí z toho vzešla jen patřičně klasická básnička o dešti. Objeví se v srpnu.
A taky s Panem "Básníkem" uvažujeme,jestli by alexandrín dokonce nemohl fungovat jako písňový text bluesového typu. P.B. se už o cosi pokusil a poslal mi jednu strofu jako závdavek. Přeposílám a ráda budu tlumočit tvůj názor.
Černý telefon
Tak dalších čísel pár jsem škrtl v zápisníku...
Nač volat mrtvému když sotva by to vzal ?
Mých známých ubývá jak na Písmáku nicků
Víc na ně myslívat se živý zavázal
Aleši, když jsem si představila tu promoklou "loutkovou" chůzi, přišlo mi to legrační...občas totiž zažívám něco podobného v bazénku za domem, ani slejvák mne neodradí:-)
Hezky napsané.