Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO semínku, které hledalo nesmrtelnost
Autor
Ozzozorba
Setkala se dvě semínka. Menší praví tomu většímu:
- Lidé o nás říkají, že jsme nesmrtelné.
- Nevěřím tomu, co říkají lidé! - ozvalo se větší semínko – Lidé jsou lháři! Buďto nás pohřbívají za živa do země nebo nás požírají jak divá zvěř. Všude kolem je nespočet rozšlápnutých a shnilých semen. Jakápak nesmrtelnost! Jednoho dne nás zastihne Smrt. Jednoho dne vše skončí, už nebudeme. Takový je náš osud.
- Říká se, že voda, hlína a tma přinesou nový život. Mnohem krásnější než je ten náš – povědělo menší semínko -
- Pchee! Voda přináší leda smrt. Viděla jsem semena vystavená dešti a po pár dnech byla rozmočená a plesnivá. A už jsi viděla semeno, které když bylo zakopáno, že by z něho něco zůstalo?
- Ne, nic takového jsem neviděla. Snad jen prázdnou skořápku,... ale stala se podivnost, vyrostl malinkatý klíček …
- A zeptala ses klíčku, zda v té temnotě, ze které vyrůstá, neviděl semínko?
- Ptala jsem se.
- A co říkal?
- Říkal, že o žádném semínku nic neví…
- Tak vidíš! Musíme se držet na vzduchu, chránit se před deštěm a doufat že nás nesežere divoká zvěř nebo nesebere člověk. Je to život těžký, ale co můžeme dělat.
Zvednul se silný vítr, který rozdělil obě semínka. Jedno odvanul na hnůj a druhé skončilo v řece.
6 názorů
Závěr dobrý, předtím - chránit se PŘED dešti, a tato věta:Jednoho dne i na mne rozloží svá křídla smrt - se mi nezdá, ani rozloží, ani křídla...napsala bych třeba - jednoho dne nás zastihne smrt:-)
Filosofující ti jdou:-)
Jo, tak to je. Možná vyrostou dva silné stromy a nebudou o sobě vědět. Nebo tak dva lidi. Třeba sourozenci. Věřící a nevěřící. Ale lze to brát i jinak.