Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZůstává jméno...
Autor
Muamarek
Vzňala se zloba, do plamenů tryská
kousla si chtivě do Božího těla
v zlatavé hřívě děsu oněměla
kopala hrob a dívala se – zblízka
V popel se dřevo v ústech draka mění
jazyky saně malby spolykaly
zvon k boží bráně slyšet bylo v dáli
teď se slil s révou v otisk na kameni
Zčernalé trámy pohozeny leží
někdy hněv zmámí ty, jimž nezáleží
na ničem – jenom, že se do tmy blíží
Mnohdy jsme sami, tajemství to střeží
nicotné klamy, střechy strmých věží
Zůstává jméno v neshořeném kříži
10 názorů
IS ? - To zase vůbec nenapadlo mě. Ale dneska je možné úplně všechno.Včera jsem v rádiu poslouchala pořad o poutním kostele ve Skocích(Odtud rčení "panenko skákavá...") Ten kostel komunisté zakonzervovali jako historickou památku a byl zničen až po roce 1989. Bylo zcela rozkradeno jeho vnitřní vybavení.
Komunisti si nemyslím - nevím, že by dnes zapalovali kostely.
Také jsem zvědav na další informace. Co je k činu vedlo? Nuda? Nenávist vůči všem a všemu? Vzhlédli se ve zvěrstvech IS? chtěli se společnosti mstít? Za co?
Otázek je tu mnoho, odpovědí se snad ještě dočkáme. Jen holt jeden historický klenot je zcela zbytečně nenávratně pryč...
Dávám tip a toho kostelíku je mi taky strašně líto. Ti žháři prý měli v úmyslu zapalovat i další církevní stavby. V rádiu ale policajti nechtějí prozradit proč. Dost mi to vrtá v hlavě - proč. Jsou to komunisti ? - Nebo snad satanisti ? - V praxi to něky bývá totéž.