Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTuha a člověk
Autor
Ozzozorba
Tuha a člověk mají hodně společného. Tuha se vytrácí s napsaným slovem. Člověk se vytrácí s prožitým dnem. V hloubce nitra, ukrývá tuha i člověk jímavou krásu. Málokdy dosáhnou na svůj poklad. Osud drtí člověka, tak jako palec rozdroluje tuhu. Je zapotřebí úsilí, a tlaku a vůle. Nevzdat se, nepodléhat panice, semknout se a vydržet. Dočkat se proměny. Zazářit tisícem Sluncí!
28 názorů
...aby zazářil diamant? :-) Stručné... a teprve překvapivý konec přináší jádro smyslu toho srovnání. Je to vlastně jakási obdoba bajky -- fyzikální bajka. Tip.
Pod autoři si zadej do "hledat autora " jméno Jolana a poznáš ji hned. Třeba si kápnete do noty. Mně se to ale nepodařilo.
A ty myslíš,že se ti to podaří ? - Probud' třeba slečnu Jolanu ! Jsem celá žhavá vidět její dialog s tebou.
Tvé přesvědčení o propojenosti všeho ve vesmíru naprosto sdílím(je to ostatně názor každé důležité východní filozofie),ale trvám na tom,že některé autory téměř nezajímá,jak na jejich díla čtenáři reagují. - Nedávno jsem slyšela jednoho psychologa mluvit o tom,že velká část "duše" některých lidí se dnes přestěhovala na sociální sítě. - Domnívám se,že z duše lidí,o kterých mluvím,je tady na Písmáku jen pranepatrný zlomek.
Kdyby platila ta první věta ve tvém komentu,bylo by to skvělé. - Já zde naopak pozoruji případy,kdy třeba i velmi dobří autoři jen zveřejní své dílo a pak se zase třeba na půl roku vypaří,aniž by je vůbec zajímala reakce čtenářů.
Na grafém jsem si nemohla vzpomenout.
Jinak,Ozzozorbo,oceňuji,že uveřejňuješ příspěvky k diskusi a k zamyšlení. Tvůj styl psaní má cosi do sebe,ale ještě to chce trochu vykrystalizovat. Myslím,že časem se objeví nová krystalická mřížka - ta diamantová. Ty totiž mluvíš s lidmi,diskutuješ a to se časem zúročí.Píšu hodně kritik,ale většina lidí nereaguje. - Osobně se domnívám,že jenom ti,kteří jsou schopní komunikace se čtenáři,mají nějakou literární budoucnost.
Možná bys do své úvahy mohl zahrnou fakt,že uhlík se vyskytuje bud' jako tuha nebo jako diamant.
protože on to neví. je jako ta masa blbečků z fesjbuku: někde něco přečtou a pak to drmolí bez ohledu na smysl.
Já bych řek, že kde je tlak, je i svobodná vůle. Čloověk si pořád může vybrat. Y.
zajímalo by mě, zda autor ví, v jaké souvislosti byla metafora tisíce sluncí v poezii použita
Trochu mi to srovnání pokulhává...kde je tlak, není /svobodná/ vůle. Tato věta se mi líbí: Nevzdat se, nepodléhat panice, semknout se a vydržet