Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModlitba legie
Autor
Dodola
Jsou světy
kde slunce nesvítí
ani v nejpalčivějším žáru
krajiny Gadarenské
když po stém odrazu od dna
bezedna
zuby kamení
ohryzují zaschlou krev
nitrolebí hrobu
tehdy je čas na polední modlitbu:
Kriste Ježíši, synu Boží
co je ti po mně
při Bohu tě zapřísahám
odejdi
Mé jméno je Legie, neboť je nás mnoho
13 názorů
hm, čojaviem, to, čo odznelo v relácii (vypočula som si časť), pripadá mi ako také rozumovanie, tým sa ja príliš nezaoberám. Pre mňa množstvo slov, ktorým nerozumiem. A to som katolíčka.
Z čoho vychádzam, je to, že verím Bohu, dôverujem mu. A to je všetko.
Katechizmus neštudujem. Články viery vlastne tiež nie, i keď boli časy, keď áno. Tiež v týchto veciach nachádzam protirečenia, ťažko sa tu hľadá pravda a hlavne spravodlivosť, či láska. Verím, že v Bohu protirečenia, nespravodlivosť a neláska nemôžu byť, a teda domnievam sa, že tieto veci sú len našou nedokonalou snahou popísať niečo, čo nás presahuje. Naše nepresné vysvetlenie. Rozumovanie. Súhlasím, je tu množstvo absurdít. I keď možno sa aj mýlim v tomto hodnotení, ale vidím to tak.
Tak to máš podobnou představu jako Umbratica. Dík za Tvůj úhel pohledu.
Já ale narážím ještě na něco trochu jiného. V tomto videu -
https://www.tvlux.sk/archiv/play/7378
se říká: "Buďme rádi, že jsme nebyli stvoření tak dokonalí, jako andělé. Protože jsme nepadli tak hluboko (jako oni), aby nám už nebylo pomoci".
Zajímala by mě jedna věc: čím jsme se o to zasloužili, že jsme nestáli tak vysoko? Jsme hodni vykoupení (na rozdíl od andělů) jen proto, že jsme byli stvoření, jako horší?
V tomto světle zeje v křesťanské ideologii hodně velká díra absurdity.
Démony máme většinou jen sami v sobě. Až když si uvědomíme ,že jsme jen figurky řízené těmito démony a že námi karma hraje svoji velmi složitou hru, až pak se octneme na prahu svobody. Ale jen na jejím prahu.
Umbratico, ale ten démon (démoni) o nic neprosí, naopak, v Mark.5,5-8 je "co je ti po nác... netrap nás". Ve skutečnosti narážím na křesťanskou doktrínu o věčném zatracení, která odepisuje tvory až příliš snadno a s lehkým srdcem a dokonce snad s jakýmsi zvráceným uspokojením. Bez ohledu na to, jak je tato otázka ve skutečnosti citlivá a složitá.
Saint Exupéry kdesi přirovnává Boha k mlčícímu kameni.
Není ale chybou neustále se obracet k bohu a o něco ho prosit,nebo mu dokonce něco vyčítat ?
Pokud totiž věřím v karmu věřím v jakýsi neosobní systém,který je spravedlivý právě proto,že to není nějaká osoba s nějakou vůlí,nějaká osoba,která by se mohla rozhodnout tak nebo onak.
Tip za biblický námět k přemýšlení.
Zajíc Březňák
13. 12. 2017Však já evangelia znám. Ježíš, tuším, vyhnal démony do stáda vepřů, které se pak vrhlo střemhlav ze skály do moře.
Toto místo v evangeliu má jistě svou působivost.
Legie je především jméno démona (démonů), kteří sužovali "bydlícího v hrobích". Jejich komunikace s vymítajícím Ježíšem skutečně působilo jako jakási modlitba naruby. Nikdy jsem nepochopila, jak může démon děsící se Boha použít formulku "při Bohu tě zapřísahám". Jakoby byla smazána znaménka plus a mínus. Cožje pochopitelně trochu heretická myšlenka (úmyslně). Dík za čtení.
Zajíc Březňák
13. 12. 2017Působivá modlitba. "Legie" se jmenovala také jedna epizoda Červeného trpaslíka. Bohužel si nevzpomenu na žádnou hlášku z tohoto dílu. Tip.
Docela drasťák...od dna a ode dna bych dala pryč...třeba - když po sté zuby kamení...