Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMufiny
Autor
Cimanad
Mufiny
Možná to děláte také, z různých časopisů si vystřihuji recepty, které mě zaujmou, s tím, že " to jednou zkusím " uvařit, upéct.
O víkendu jsem si k těmto výstřižkům sedla a začala třídit. Zaujaly mě recepty na mufiny. Vypadá to jednoduše, proč to nezkusit.
Bez nastudování jejich výroby jsem se jala konat. Koupila jsem papírové košíčky, dle receptu udělala těsto a začala košíčky plnit. Hned mi bylo jasné, že je něco špatně, košíčky se mi s těstem rozpadaly, skoro vytekly na plech. Přesto jsem je dala péct do trouby s přesvědčením, že těsto " vyběhne " a mufiny se upečou. Zbylo mi jen to přesvědčení. Mufiny " nevyběhly ", byly to po upečení tvrdé placky, ani nešly z košíčků ven. Vše skončilo v odpadkovém koši, tedy jak mufiny, tak i recept.
Neskončilo ale mé odhodlání dál zkoušet. Přeci to po jednom nezdaru nevzdám. Na internetu jsem se poučila, což jsem měla udělat před prvním pokusem, že papírové košíčky, pokud je nemám z tvrdého papíru, musím vložit do formy.
Už jsem chtěla nenápadně naznačit Ježíškovi, co mi má přinést pod stromeček, když jsem v Tescu narazila na plechové formy na mufiny, které byly zlevněné ze skoro 200 korun na 47 korun. No nekupte to, zvlášť když je nutně potřebujete.
Vítězoslavně jsem přišla s formou domů, našla další recept a hned žhavila troubu. Sice mé papírové košíčky byly trochu větší, musela jsem je do formy složit, ale neodradilo mě to, naplnila jsem je těstem dle jiného receptu a opět nedočkavě čekala u dvířek trouby, jak to dopadne.
Nádhera ! Mufiny " vyběhly " jak měly, zadařilo se. Zklamání přišlo později, po vychladnutí. Upečené mufiny držely pevně v košíčku, div jsme je nemuseli jíst lžičkou. Těsto nebylo dobré, bylo moc mastné.
Takže závěr? Recept skončil opět v koši, mufiny jsme si vydlabávali lžičkou. Na řadě je další recept, ale ještě musím někde nastudovat, co dělám špatně, že se mufiny nedají z košíčků lehce vyndat.
Tak do třetice už to vyjde? Držte mi palce.
6 názorů
Díky za hodnocení a rady, až dozraje čas, začnu znovu. Teď jsme zahlceni vánočním cukrovím, jehož výroba a pečení je vždy bez problémů.
Doporučuji vymazat košíčky ricínovým olejem. Bude to osvobozující. Na toaletě, budeš mít úplně jiné dilema. A JE TO !
Za statečnost Tip.
Evženie Brambůrková
29. 12. 2017To bude špatným receptem, ne rukama. :-))) Jednou se zadaří. Kup si sypkou směs v krabici. Pro začátek je to super a jsou tam i ty papírové košíčky, co dáš do té prima formy. :-))) /T
My máme slepice, tak nepodarky házíme těm hodným tvorům a oni se radují.