Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSalátové vydání
Autor
bixley
Maminka v kuchyni smažila řízky k obědu. Nachystala si hlávkový salát a potom dala vařit brambory. Zavolala na Martínka:
„Pojď mi něco přečíst ze slabikáře, ať vím, jak ti to jde.“
Prvňák Martínek si do kuchyně celkem neochotně donesl slabikář a začal v něm listovat.
„Proboha, Martínku,“ zhrozila se maminka. „Podívej, jak ten slabikář po půl roce vypadá. Ty užmoulaný listy! Vždyť je z toho úplnej salát.“
V té chvíli hlávkový salát na lince zpozorněl.
„S knížkama musíš zacházet hezky,“ pokračovala maminka. „Knížka není nějaká čtečka. Jsou v nich hezké pohádky a obrázky, s knížkou měla spousta lidí moc práce. Musíš listy obracet opatrně. No, tak už čti.“
Zatímco se Martínek dal do čtení, salát na lince začal přemýšlet o své budoucnosti. To by bylo úžasné, kdyby se na jeho zelené listy tiskly pohádky a malovaly obrázky! Bylo by to úplně něco jiného než se nudit na zahradním záhonku. Lidi by si ho kupovali v knihkupectví, možná by měl listy i nějak zdobené! Takový život by byl mnohem zajímavější. Mohl by si povídat s dalšími vzdělanými saláty, ne s nějakou hloupou mrkví! A třeba...
To už ale nestačil domyslet. Martínek mezitím dočetl pohádku ze slabikáře, řízky byly usmažené, brambory uvařené. Maminka vzala salát, rozdělila jej na jednotlivé listy, zalila zálivkou. Napřed všem nalila polévku.
„Jé, dneska máme polívku s písmenkovými nudličkami, to si tu polívku taky můžu přečíst,“ radoval se Martínek.
„Dobrou chuť,“ řekl tatínek s úsměvem.
Tak na mě budou opravdu písmenka, pomyslel si salát radostně, když si ho dal Martínek do pusy.
7 názorů
Jsou tatínkové, co si jen "nacpou břicho" a dost. Nepopřemýšlej,je to akorát. Tip
No, to máš pravdu, Kočkodane. Ale já jsem z pochopitelných důvodů potřebovala, aby se knížka četla v kuchyni, aby to slyšel ten salát. Ještě o tom popřemýšlím. :-)
To je, bixley, zase moc hezká pohádka...vtipné a dobře napsané, a vlastně i šťastný konec.