Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFatimin deník 4
Autor
Jeff Logos
Chatitláí arúsa kvejjisa aví!“ bude z tebe moc pěkná nevěsta… vypísknul nadšeně a vycenil doširoka od cigaret a silného čaje zažloutlý koňský chrup.
Otec mi představil Ismaíla, svého egyptského partnera v obchodu s bavlnou. Sklopila jsem cudně zrak, jak mě matka nabádala a posadila se na gauč do vysezeného ďolíku vedle ní. Ismaíl seděl v křesle po mé levici.
Můj nastávající byl asi ve věku mého otce. Břicho měl o trochu menší a taky pleš ještě ne tak rozlezlou. Otec mu nabídl tlustý doutník a oba si zapálili. Vedly se zdvořilostní řeči a matka pobízela k jídlu baklávy – moučníku ze smažených tenkých nudlí a pistácií.
Byla jsem jakoby ve snách, pronášené věty mi nedávaly smysl, chuť velmi sladkého moučníku mi zvedala žaludek.
Host usrkával čaj a konverzoval s otcem o věcech obchodu, kterým jsem ve svých dvanácti letech nerozuměla.
Můj nastávající mluvil do oblaků dusivého kouře. Měl tahavý a žoviální egyptský přízvuk, který nám v Súdánu připadá zženštilý a směšný. Matka jako vždy seděla strnule. Macaté dlaně opírala o kolena připomínající bochníky bílého sýra. V očích simulovala ustaraně dojemný výraz.
„Iddíní bůsa!“ dej mi pusu…naklonil se ke mně Ismaíl. Ukazovák mi položil pod bradu a přitáhl můj obličeji ke svému. Ucítila jsem závan sladké a vtírané vůně jeho kolínské. Otočil hlavu do strany, vyfoukl oblak kouře a masité našpulené rty mi přilepil na ústa. Poprvé v životě mě muž políbil na ústa. Měla jsem pocit, že jsem ochutnala klih.
Matka mě po chvíli odvedla do pokoje a vrátila se k jednajícím mužům, aby byla přítomna uzavření smlouvy.
X X X
„Nechala jsi obřízku udělat opravdu podle jeho přání?“ ujišťoval se otec.
"Neboj, od smlouvy neustoupí." pravila bez jakéhokoliv náznaku pochybností v hlase moje matka.
„Peníze dal slušné!" sdělil radostně otec.
Teď se nám hodí každá libra.“ uzavírala matka věcný rodičovský rozhovor, jenž jsem zaslechla z pootevřených dveří ložnice.
Lampa na jejím nočním stolku zhasla.
X X X
3 názory
I kdyby byl díl jednou tak dlouhý, stále by to nebyl "dlouhý text"...revírník má pravdu, také vzhledem k roztahanosti řádků.
Jeff Logos
27. 05. 2018Jsi nenasyta :) Bojím se delších textů, dlouhé věci na internetu nikdo nečte