Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setrúfalo
Autor
Janry
v miestach kde sa lúpu dni
živica zarezáva do živého
...na posteli ostali keramické vlasy
vyzlečená koža
karty
nerátaj dni
pretože slnko je melír z kopýt
a
grandioozne neznamená nálepku
ale prekliatie
7 názorů
prvé dva riadky sú úžasné, maximálne čisté, hutné. Záver pre mňa osobne už nefunkčne spracovaný,vadilo mi tam to slnko-melír z kopýt
ale oveľa viac
grandioozne neznamená nálepku
ale prekliatie
celkovo ten záver mi prišiel dosť "povrchný " a efektný, prepáč.
môj osobný názor je ,že dobrá báseň má mať ťažko odhalitelné "tajomstvo" ktoré dodáva textu ešte niečo naviše...čo vlastne je abstrakcia-každé slovo pokiaľ vrámci úsudku osobného nedospelo na úroveň spoločenského úsudku kde sa osobný úsudok-tak či onak vyškolený v metodách spoločenskej reprodukcie - spoločensky potvrdzuje...?
napr.to kopyto -vyhodiť si z kopýtka,čertovo..,atd.. je ešte abstrakciou ak sa spoločensky používa veľmi často ,nestratilo svôj pôvodný "pravý" význam- ak je použité v básni,spočíva abstrakcia v zmene významu a zvuku slov? ..pôvodne nijeje každé slovo len abstrkt. ?
možno záver nieje až tak mnohoznačný a ako celok je orientovaný
vk ,tri krát veľké Nie
posledné riadky sú veľmi premyslené-možno preto sa zdajú abs. ... nerátaj dni pretože..je .. kopýt = dni nemajú hodnotu ak niesu prežívané celou bytosťou , kopyto ako časť teriomorfného obrazu tu predstavuje animal-inštinkt až je to klišé-čertovo kopyto..atd ,a to slnko preto mel. z kopýt a tiež veľké klišé =slnečný mýtus lebo znamená metaforu k životnému záujmu ..v množstve kultur smerom na východ ..analogia je napr. aj slnečnica čo by sa tu ale nehodilo..,nálepka= len povrchné prežívani..,Grandioozne- celou bytosťou ,zúčastnene ..tak ako spieva Pán "Muler" srdce jako kníže a ......musíš mít ...
to pod tou postelí mě zaujalo ... keramické vlasy, vysvlečená kůže, karty.. to je skoro jako u mně :)
moc pěkná zajímavá báseň, čtu už poněkolikáté ... grandiozné :)