Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedopisy
Autor
aleš-novák
zvláštní jak málo chcem dopisy psát
co brání slova na papír dát
co všechno umí obálky skrýt
napsané lze těžko zpět vzít
tak snadno
tajemství jsou ukrytá v poštovních schránkách
znám víc dopisů z dalekých míst
mou vášní je příběhy tajně si číst
než obálku vám do schránky dám
tak přečtu si ji potají sám
a vrátím
vím možná víc však neřeknu nic to slíbím
dopisy zavádějí mě do nadějí a snů
jako úryvky z knížek všechno je náhle blíž mým dnům
i když žiju už dávno sám
spoustu přátel z dopisů znám
už dlouho
nikdo tak nevidí do osudů lidí jako já
zdá se snad moje záliba zlá
kráse těch příběhů neodolám
ztracená obálka zase najde se
zítra skončí na správné adrese
nikdo nic nepozná život jde dál
já si zpívám
dopisy zavádějí mě do nadějí a snů...
10 názorů
aleš-novák
21. 09. 2018avi nevím...vkládal jsem to ráno nejdřív do konceptů, tak možná kvůli tomu postupu...?
písničku z prologu mám už několik měsíců v telefonu, k otextování, teprve teď přišel správný čas...:o) tak mám radost, že ti pomohla k nalezení tve letní písně...
gabi tá istá
21. 09. 2018keby som to nenechala hrať ďalej...ale už pri prvej pesničke som spozornela, že toto mi niečo pripomína
ale aj tak, ako je možné, že avi neprišlo, keď to mám nastavené?
aleš-novák
21. 09. 2018tak vidíš, avízo sice nedostaneš, ale zas máš nasměrování...:o)
to je tedy pěkná shoda náhod...
gabi tá istá
21. 09. 2018https://www.youtube.com/watch?v=JLvFbBR4XOg
ĎAKUJEM! že si ma sem priviedol ...táto pesnička nám hrala v aute, keď sme chodili s deťmi na výlety, Vlado to náhodou nahral z rádia, netušila som kto to je, čo to je, odišlo auto, s ním kazeta a ja som teraz po rokoch našla túto úúúúžasnú letnú melódiu!
gabi tá istá
21. 09. 2018prečo mi neprišlo avízo, keď ťa mám v oblíbených? som o teba mohla prísť, pošťáku :)
*
prej úchylka :) bych se na něho nezlobila, kdyby si přečetl mé dopisy...
Když si lidé dopisy,
vlastní rukou psali si,
byli k sobě bližší si.
Teď už málo píší si.
Bohužel je trendem dneska,
neosobní esemeska.
aleš-novák
21. 09. 2018Jo, rukou už moc nepíšeme...:o) jsem rád, že vás víc zaujalo kouzlo dopisů než zvláštní úchylka, kterou v písni pošťák popisuje...
knihu z prologu doporučuju, tam je téma rozvinuté ještě lépe...:o)
zrovna nedávno jsem přepisovala jednu svou báseň do věnování - a zrovna "do křehka", naše Lucie si jí oblíbila a tak jsem jí jí věnovala ... a proč o tom? No psala jsem jako dement, vůbec už nemám vypsanou ruku... do klávesnice jako drak a na papír jako dement...
krásná píseň... otevřít tak ještě jednou schránku ... a najít v ní dopis... a žádnej leták... ach, my lidi .. divný :)
Otevřít tak ještě jednou schránku a najít tam dopis. Jo, dopis, TEN dopis. Jako když jsme byli malí a jinudy k nám zprávy nepřicházely. Papírová obálka se slinama odesilatele hned na dvou místech, s jeho rukopisem, otisky prstů, vůní… // Otevřít tak ještě jednou schránku a najít tam dopis. Hezky bych si polakal - i kdyby byl od teplýho kamaráda z vojny.