Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMišička aneb pohádka pravopisná
Autor
bixley
Babyčka si vzala motičku a šla na zahrátku okopávat řepu, kedlubni a zelý. Ftom se ji pod nohi připletla malá mišička. Babyčka obhlédla okousanou zeleninu.
V rožčilení zvedla motičku a chtěla mišičku vihnat.
"Babyčko, neviháněj mně, prosým," žadonila mišička.
"Podívej se, jak jsi fšecko okousala," zlobyla se babyčka.
"Mě stačí lysty kedluben a řepi, to stejně vihazuješ do kompostu," opjet prosyla mišička.
Babyčka se nad ni slytovala.
"Poď se mnou do chaloupki, něco ti dám," pozvala mišičku dál.
V chaloupce dala mišičce na talýřek trochu kiselého zelý od objeda, vařyla si totiž vepřoknedlozelo.
A tak spolu začali bidlet.
A proč se jí babička nebála? Inu, vždyť to byla jen mišička, ne myšička!
22 názorů
jamardi, ta pohádka má v podstatě dva plány. V pozadí jako druhý plán je ten příběh se zahrádkou a v popředí v prvním plánu pravopis. Vyznění pohádky je: špatně pravopisně napsané sdělení nemá takovou váhu, tedy mišička napsaná s měkkým i je napůl neškodná a babička se jí nebojí. Možná ta pravopisná chyba měla být jen u toho jednoho slova, ne v celé pohádce.
Odpor ke škůdcům je mírnější, když jsou ohleduplnější. Třeba krtek neryje v záhonu, ale jinde, slimáci nenakousávají všechno, ale zaměří se na jeden plod, který celý snědí. Ale když se přemnoží, je stejně hrozné, jestli je to slimák nebo slymák :)
Pro dospělého úsměvné, ale do čítanek to nedoporučuji :-) Dnešní čtenářy bi sy toho pravopysného humoru možná ani nevšymly...
Evženie Brambůrková
20. 10. 2018Na pobavení dětí to je pěkný nápad. :-) /T
Vtipné. Nejdříve jsem si musela slova "přeložit" a pak číst znovu :-))))
Díky, Kočkodane, vím, že to pro tebe muselo být náročné a tím víc to oceňuji.
Myslím, že je to dobrý nápad, jen bych ještě opravil slova mišyčka, v rozčylený, lysti nebo souslouví "se jý pod nohi přypletla", ale fakt moc dobrý nápad "Škola hrou". velký Tip
Ano, ano.
Možná jsem to mohla na závěr vyjasnit:
A proč se jí babička nebála? Inu, vždyť to byla jen mišička! A zvíře s tímto pravopisem vůbec neexistuje!
Kdyby to žáčci napsali úmyslně špatně, byla by to známka toho, že vědí, jak je to správně:-)
aleš-novák
20. 10. 2018má to ještě rezervy... třeba zlobyla, jednou je tam babička správně... ale výborný nápad, školáky by to mohlo bavit...:o)
Skvělý pravopisný "diktát" - hned bych vyzkoušela u dětiček, jestli by napsaly dobře:-)...je to pro češtinářské oko divočinka...