Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLucie
Autor
Zajíc Březňák
nemůžeš spát
o půlnoci počítáš
kolik vteřin trvá
tma
za okny
jedna vedle druhé
padají z nebe
bílé ovečky
***
ve snu
ta ztracená léta
chytáš do děravého vědra
tančíš v gumovkách
v blátě a sněhu
je to láska?
nevíš
snad jen nějaký výsek citu
tělo a krev
ale ty věříš, že přijde
možná počítáš dny od začátku
do konce
ani nevíš jak
snad na prstech jedné ruky
snad tisíc let mu kráčíš vstříc
upít noci
**
ráno
šífy pod okny snad vezou uhlí
a tobě je skoro zima
*
18 názorů
Zajíc Březňák
24. 04. 2021Zeanddrichu, děkuji Ti za návštěvu tohoto mého staršího dílka. Potěšila.
Zeanddrich E.
23. 04. 2021.. .
Viviana Mori
29. 12. 2018Ano . Vždycky jde o tu jízdu . Já se moc rád vozím na vlně a zvlášt´ na internetu !
Zajíc Březňák
26. 12. 2018Děkuji za návštěvu, Dodolo, a za milý komentář, který potěšil. Myslím, že jsi dobře vystihla to, o co jsem se snažil.
Průzračná báseň, oproti jiným tvým jakoby zředěná, přesto (nebo právě proto) velmi působivá
Zajíc Březňák
21. 12. 2018Díky, Musaši. Jde prostě o tu jízdu.
Bílé ovečky se mi líbí . Nic jsi nezvoral .Je dobré naskočit na prkno a svobodně surfovat na vlně sentimentu . Když se básně moc přestavují a rekonstruují , ztrácejí št´ávu . Tip .
Zajíc Březňák
20. 12. 2018Děkuji všem za čtení a komentáře.
Qíčalo, ztracená léta to měly být ty bílé ovečky, sněhové vločky sypající ze z nebe... Na tom místě s tím tisíciletím se pokusím ještě zapracovat. Máš pravdu, že ovečky by mohly být i bez určení barvy.
Rad bych prispel dlouhou kritikou, ale prsty jsou po celodenni sichte ztezkle. Libi se mi atmosfera a styl prvnich radku. Zaver tradicne dobry. Prostredek misty nezkalibrovany. Ale jako celek nadstandardni. Tip bez vahani
* Nikdy neopravuj text narýchlo, a najmä nie po komente/tároch/- Aj oprava textu potrebuje čas. Opravou, prerábkou ti vzniknú nové obrazy, nové dimenzie, ktoré aj ty ako autor potrebuješ stráviť.
Hrozný určite nie. Ako som písala vyššie. Máš v sebe ten " drajf."
Zajíc Březňák
19. 12. 2018ysslandia, vím, jsem hrozný! Jsem špatný, jsem ten nejhorší... Nenávidím se.
Zase jsem to zvoral, ale já prostě musím psát, protože i kdyby to stokrát bylo špatné, potřebuji, aby lidé viděli, že věci hluboce prožívám... aby mě měli rádi, aby mě milovali, protože tak strašně moc nenávidím sám sebe.
Takže děkuji za postřehy, text jsem podle nich upravil.
ráno
šífy pod okny snad vezou uhlí
a tobě je skoro zima
Tento obraz, vyjadrenie bolo pre mňa naozaj skvelé. Nič viac som ktomu nepotrebovala. na koniec básne ideálne,škoda ďalšieho rozšírenia. Teba beriem ako autora, ktorý dokáže prekvapiť vyjadrením a predstavivosťou. Bola som trocha sklamaná, že si skĺzol k snehovým vločkám.
za okny
jedna vedle druhé
padají z nebe
bílé ovečky
/ bíle ovečky už same o sebe evokujú, sneh, vločky, atd.../
Tu nejde ani o to, že som, ako mnohí vravia, minimalistická, skôr o to, že od teba by som čakala lepší 3D obraz. Malé mínus pre mňa, že báseň začína rovnakým slovom ako nadpis / to nemuselo byť.../
Ako celok, silné obrazy sa striedali s tými žánrovo všednými a otrepanými, takže trocha rozpačité, aspoň pre mňa. Každopádne, budem čakať, kým vypíliš potenciál na svetlo.