Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdo dřív
Autor
Marcela.K.
16 názorů
krásně jednoduché a silné zároveň... Myslím si, že je dobré psát takovéto verše, které vyvolají chápavý úsměv a je fajn.... Vždyť kolik vztahů je dnes "doopravdy" ?...t*
Pěkné, stručné. Vtipná poslední strofa pěkně završí báseň, která se už už zdála příliš banální.
Možná , že to nutí čtenáře k zamyšlení , k zamyšlení o sobě , o partnerovi , o společném životě a tak podobně . Já jsem se ale pokoušel přimět čtenáře k zamyšlení o velmi obecných , řekněme filosofických otázkách . Já nemám nic proti vztahové poezii . Taky jsem ji psal třeba loni v létě a i když mluvila vesměs o velmi negativních zkušenostech , protože já žádné jiné ze vztahů ani nemám , měla větší úspěch než to , co jsem psal poslední dobou . Jenže já jsem se chtěl vždy vzdálit od toho osobního a dostat se k ideám a principům . Dnes je ovšem trend právě opačný a to maximum , kterého je postmoderna schopná je jakýsi zesměšňující agresivní , většinou ironický postoj k soudobé společnosti.Věsměs mi ale soudobí básníci připadají jako jedinci zavření v kleci , kteří sice na svoje vězení nadávají , často si v básních vybíjejí svůj vnitřní vztek , v podstatě si ale ve svém vězení libují , protože si ani neumějí nic lepšího představit .
Marcela.K.
02. 02. 2019yss, letos je to od mého "ano" 39let... už to je opravdu jednoduché ;-)
Marcela.K.
02. 02. 2019Myslíš, že tohle nenutí čtenáře alespoň k zamyšlení?
yss, já ti rozumím, to zase píši filosoficky... :). Pochop to, učinila jsem si včera domácí mandlový likér.
jednoduché myslímv rámci práce s výrazom-nie sú tam žiadne sýte metafory, žiadne veľké"patetické " slová/ srdca.láska, slzy.krv.tiene/ naopak-sú toj ednoduché slovíčka,jednoduché zúžitkovanie"dialógu " veľmi umne spracované a poskladané tak, aby malo poetický nádych a výpoveď.
Thea v tramvaji
02. 02. 2019Ten konec je moc povedený.
Takto. Tento text je typický príklad toho, ako fungujú na prvý pohľad celkom banálne, až "naivné "/ v dobrom / jednoduché obrazy a námety, ktoré sa v texte dynamizujú a končia veľmi dobre ukončeným záverom. Keďže text má v sebe zakomponovaný "príbeh " motív, ktorý bol dosť výrazný nato, aby potlačil ,, obohraté spojenia " a dal ich do polohy, v ktorých boli veľmi príjemné a utvorili isté kontinuum.Osobne pre mňa záver veľmi silný, rovnako tak sa mi páčila pasáž: