Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNáladovky
Autor
Musaši
10 . 3 . 2019
Splín velkoměstské neděle ...
Antidepresiva
a telenovely
tlumí sebevražedné sklony
Civilističtí básníci
škrtají zbytečná slova
až k ryzí prázdnotě
k omračující nudě
která smí zápolit
i s Rosamundou Pilcher
a stejně božsky uspává
* * *
Sdružení skeptiků
zoufale prohrává bitvu
s esoterickou chátrou
a okultisté okupují knihovny
Ledovce roztály
a v kraji bludných balvanů
už nikdo neví kdo je kdo
Hollywood plný pentagramů
postavil hvězdu na jazyk
rohama vzhůru
Dejte mi pevný bod
uprostřed kruhu
a pohnu zeměkoulí
12 . 3 . 2019
Po špačcích přilétli drozdi
s nimi ale i sníh
co padal na šafrány
a skláněl hlavičky bledulí
do třpytivého mechu
Rozezpívaná rána
jsou náhle opět tichá
slunce je vychladlou návnadou
pro zklamané oči
když se tak prodírá oblaky
a občas jukne zpoza opony
jak uvězněný herec
Motýli odlétli zpátky do tmy
sklepů a jeskyní
a taky veršíky
usnuly pod stropem
se složenými křídly
27 názorů
Stárnoucí vlku ,
já se o tohle civilistické psaní snažím už delší dobu . Některým lidem se ty moje pokusy líbí , ale samotní skuteční civilisté si mých výtvorů nevšímají . Vystačí si sami mezi sebou a tak to asi i má být . Měli bychom raději setrvávat ve svých bublinách .
Slavomir Mily
16. 03. 2019Marcela.K.
15. 03. 2019No asi je to baví, když Ti odpovídají...
Ale mě to fakt bavit přestalo a jelikož mívám často tvorbu spojenou s autorem, co dodat? Bav se. Já svůj čas už nemíním utácet.
Marcelo ,
každý přece nemůže být Robin Hood .Je to i otázka povahy . Dost lidí tady ani moc nečte moje básně , ale čte spíš moje komenty . Třeba yss , dark a Aššurballit mě neustále ujištˇují , že se při čtení mých komentů nesmírně baví a já jim věřím , že nelžou .
Dagmaram , díky . Už bych raději psal o jaru , ale toho dvanáctého to opravdu mělo do jara daleko . Bylo by lepší nevycházet , ale mi jsme museli uklízet ze zahrady polámané větve .
Marcela.K.
15. 03. 2019Jo a to není alibistka? ! Ach jo....
Marcelo ,
atkij v komentu před tebou zvolila osobitý postup . Nečte ani mé prology ani mé diskuse . Takže i tak se to dá . Děkuji za chválu náladovek .
atkij ,
tvůj postup je ojedinělý a nekonvenční . Mně se líbí . Kdo chce diskutovat at´ diskutuje , kdo nechce , at´ na sebe jen nechá působit dojmy . Díky .
Zirkonie ,
řekl to , tuším , Archimédes , který vynalezl páku . Ta básnička je ale o magii a tak jsem spojil páku s magickým kruhem .
zeledo , díky .
Tuto zimu trávím částečně ve velkém městě a částečně u nás v podhůří .To vyjadřují i tyhle básničky .
Vesuvanko , díky . - Uprostřed magického kruhu se svět ovlivňuje nejlépe .
Karpatský knihomoľ
14. 03. 2019*/-/*
Marcela.K.
14. 03. 2019Můj první sešit básniček - obyčejný, linkovaný se jmenoval "Náladovosti":-) Psala jsem do něho perem...asi bych ho měla vyhrabat, netuším, kde ho mám.
Náladovky se mi líbí, ale ten prolog je divnej.
zirkonia-leona
14. 03. 2019No, lidem se líbí ten pevný bod - ale to už někdo před tebou řekl. Dejte mi pevný bod a pohnu zeměkoulí - bez toho kruhu. Bohužel si nepamatuji, kdo to vyslovil.
Byť nemám k současné poezii asi ten správný vztah, tvé básně většinou něco vyjadřují, není to jen exbicioniístické vršení metafor. Za tu třetí báseň Tip.
Mně se Tvoje poezie líbí, oslovuje. Zde zejména druhá a třetí báseň.
Dejte mi pevný bod
uprostřed kruhu
a pohnu zeměkoulí
TIP
zirkonie ,
díky . Já ted´ trávím zimu napůl ve velkém městě a napůl u nás ve Vyhnálově . Ale až začne opravdu jaro , vrátím se zase nadobro na venkov .
Radovane ,
děkuji za tvou chválu , která mě pobavila . Myslím , že zde přítomní renomovaní básníci a kritici budou tyhle mé básničky zcela ignorovat , protože jsem si dovolil dělat si z nich šprt´ouchlata .
Radovan Jiří Voříšek
14. 03. 2019První dvě mají všechno, co má mít moderní poezie
jsou napsány do posledního ždibce tak, jak se dnes píše
jak píšou současní básníci, nejlépe hodnocení současnými renomovanými kritiky.
Poslední se mi líbí, za ni tip.