Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seterra incognita II.
Autor
Slavomir Mily
terra incognita II.
I.
pamätám na
jej ruky, tvár a vrásky,
keď s nami niesla ťarchu
rozhodnutí
nemilosrdní sú
všetci čo tvrdia,
že cítia prítomnosť
odchádzajúcich
aj po rokoch
mám v mobile
tvoje číslo
nedvíhaš
II.
iba bolesť
je to, čomu rozumie
aj mačo
čo svet pozná
spamäti
III.
vykúpenie je blízko
- na dosah ruky
moje sú chobotničie
všetko sa na ne lepí
ťažko vybrať
čo osoží
IV.
putujem s tebou
do slnkom prežiarenej
diaľky
pevné body
nočnej oblohy
postupne odkrývajú
cestu
za hranicami poznania
cieľ nie je chiméra
lebo čím sme bližšie
tým jasnejšie má kontúry
V.
verím,
že existuje miesto,
kde život pramení
z kryštalickej
lásky
12 názorů
Slavomir Mily
11. 04. 2019ďakujem vám za zastavenie, keď komunikovala som rád...ešte raz vďaka 8-)))
já většinou mlčím a jen tě čtu... ale tentokrát písnu pár slov...
ty umíš vyjádřit své pocity, trošku s dávkou patosu, ale pořád tak hezky lidsky, mám ráda tohle zamyšlení nad životem
Slávo, soubor mne potěšil kultivovaností projevu, ztotožňuji se s tím, že: cieľ nie je chiméra, a dávám ti výběr:-)
Páčo sa mi smer tvojich textov. Obsahujú myšlienkovo tvárne obrazy,ktorými reflektuješ na svoj vnútorný život, na svet. Neviem sa zbaviť dojmu, že kúsok predsa len pociťujem nejaký náznak náboženskeého podhubia,akoby si v tej výpovedí vychádzal aj z nejakej vnútornej konfrontácie? polemiky s "niekym ". Možno sa predsa len mýlim a slová ako "vykúpenie,keď s nami niesla ťarchu rozhodnutí, nová zem,nemilosrdní sú všetci " nemajú asi signalizovať to, čo som si vyložila už spomínaným spôsobom, a sú naozaj iba čisto poetickým výrazom.Možno je v práci s výrazom škoda tých "obohratých " fígľov-- / vrásky,tvár,ruky, telefón, napríklad aj tá ťarcha rozhodnutí,/ ale text má svoj veľmi príjemný náboj a potenciál osloviť čitateľa.
Dvojka je pěkná, ale nepravdivá. kdyby to tak bylo, svět by vypadal jinak..
Pro mne dvojka, hned zasáhla, v jedničce se vymyká druhá sloka, tu si umím představit jako samostatnou báseň, je nejlepší části celého cyklu, nutí, ne nabízí, ale nutí přemýšlet. Také trojka snese přísnější měřítko. V pětce jsi se nechal unést, třebaže pro mne sympaticky, a ve čtverce výtečná miniúvaha o chimérách. Jako minicyklus to funguje, na škodu jsou některé omšelé obrazy s hvězdami, sluncem a telefonem. Ale dojem je hodně příznivý. Výběr za těch několik zmíněných předností a duši básně.
Pro mne je ta báseň zvláštní celek složený z částí, které vytvářejí, tím , jak do sebe zapadají novou hodnotu, novou kvalitu, napžříklad tak jako jednotlivé části hudební skladby. - Líbí se mi velmi. Tip.