Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se50
Autor
Darmo-šlap
17 názorů
K neuvěření jak je to svěží. Živé. Hodnota nad všechny formální dokonalosti. A přidanou hodnotou skutečná odvaha, neúnavnost, nevím, jaké používáš oční kapky, ale Tvé vidění je originální.
Autor se ani nechce zastavit, protože mu celý den (zbytek dne) znechutili otravní harmonikáři na přestupu z áčka na béčko a aby byl "politicky korektní", tak místo "nechci" použil "nemůžu". :)
Dobré haiku (zrovna tak "kukačka" a ještě pár jiných)...tp.
Vana - asi je tam místo nápojového koryta.
Harmonikář - super!
Má varianta byla:
a) že se autor nestihne zastavit, když ve chvatu míjí harmonikáře na přestupu (mně se evokovala trasa A a B metra)
b) že se autor nestihne zastavit vhodit jednomu harmonikáři (do klobouku atp.) a hra právě z významy - přestup ze spoje na spoj, plus jako přestup prstů po klávesách akordeonu
Ikarus mi vůbec nedošel!
Jdu se stydět do vany.
Vana myslím zůstane vanou i na pastvině:-) a harmonikáře vidím třikrát:
- za prvé - autor jede autobusem s "kloubem harmonikou"
- za druhé - autor hraje na akordeon a zmeškal schůzku s kolegy harmonikáři
- za třetí - autor nepřijde na schůzku včas, neb na zastávce hráli harmonikáři a on se zaposlouchal:-)
No, to jsem si hnedle ještě představila variantu, jak se chystá osazovat vyřazené (vkusně natřené) pneu jarními květinkami na oslavu sezóny, akorát že zavrhla jsem proto, neb města přec jen sahají po estetičtějších variantách květníků, mají na to rozpočet, tohle tak... na dvůr zemědělcův a vesnické zužitkovatelno.
U špuntu na pastvině jsem zas poctivě dumala, jaký je, jestli ho zdatný dobytek nevyžvejkne. :))
S teorií harmonikáře ani nevím, zda se vypisovat, haha.
Silenko, přece jen preferuji aspoň náznak přírody, jak to měli původní autoři na mysli, i když humor je mi hodně blízký:-)
Iren, to určitě dá a chápu tvůj postoj, však i to mě napadlo - u mne jde o jasný sklon preferovat víc výkladů, volbu takových slov. (Dávám vědět pro společné zaujetí.)
Silene, pak bych použila slovo - srovnává, hodnotí nebo tak nějak... dvě odlišné pneumatiky, porovnává se dá vyložit i tak, že je rukama skládá, upravuje...
Radovan Jiří Voříšek
13. 04. 2019jééé, tak to mám radost
mně tady místní kritici a redaktoři poezie napomínají (správně), že haiku musí mít to a ono, jinak to není haiku ...
tohle je český haiku, plný nápdů, obrazotvornosti a imprese, tip
Darmo-šlap
12. 04. 2019Díky, Goro, ano, slovo "porovnává" není dobré. Mrknu se ještě na to.
Ráda jsem se zastavila, tvé postřehy mne zajímají. První je vtipný, ve druhém - tak docela nerozumím zátce ve vaně, třetí jako bych viděla, ve čtvrtém moc nerozumím slovu - porovnává, jak si vysvětlit? - pátý pěkný, "akční" postřeh, kukačka je podle mého názoru výborná, mostní pilíř zajímavý, sluchátko "pohádkové", rotwajler skvělý, a velmi vtipná i náplast...mimi, celkem běžné, harmonikář prima... takže na první místo bych dala kukačku, na druhé rotwajlera, na třetí kachny + holuba:-), ale bavily mne všechny.