Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKopretiny
Autor
patricia w.
Vlaštovky,
jako černé korálky
řadí se na cestu
ve vzduchu volání
oblaka barví nach
kytici kopretin
dávám do džbánku
poslíčky dobrých zpráv
Živou vodu piju z červánků
v kavárně čas
dnes podává se štěstí
tak pijte všichni dosyta
podává se láska
šálky vonící
ochutnal každý z nás
V kavárně zavřeno
slunko zamklo k západu
v trávě šálky nedopité
směju se svému nápadu
a volám – ozvěno!
"Dej kousek náplasti
mé duši zbité."
10 názorů
patricia w.
11. 11. 2019zdravím a dík vesuvanko :*)
patricia w.
09. 11. 2019Hando zdravím a děkuji :*)
patricia w.
31. 10. 2019Dík za zastavení i pěkný a poučný rozbor. :)
K té poslední větě - jde to, natrhat kopretiny, když je teplý podzim. Zvláště letos, kdy teploty skákaly nahoru a dolů a nespasené louky byly plné květin. Jenom ptáci ví, kdy je pro ně dobré vydat se na cesty. Proto ten paradox.
Ještě včera jsem měla truhlíky plné květin a dnes ráno při teplotě -7 °C namrzlá okna. :)
Karpatský knihomoľ
31. 10. 2019Ako som sa dočítal na wikipedii, slovo kopretina vymyslel a zaviedol v češtine Jan Svatopluk Presl. Okrem kopretiny vraj aj ďalšie, puškvorec, tuleň, vorvaň, mrož, klokan atď. Nádherné pomenovania od úžasného českého prírodovedca.
Skúšal som si nahradiť tie ľúbozvučné slová ako kopretiny, červánky, džbánek a funguje to i tak. Trochu ma zarazilo, že v čase, keď sa vlaštovky řadí na cestu tak niekto ešte nazbiera za kyticu kopretin ale inak to má svoju dušu aj hlavu a pätu.
patricia w.
31. 10. 2019děkuji :*)
blacksabbath
31. 10. 2019líbí...moc....*/**
patricia w.
26. 10. 2019Ahoj :)
Dík za zastavení i krásná slova. Ano, je to můj osobní pocit, vetkaný do veršů. :)