Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHlemýždí taxi
Autor
fialka...
S páskovkou se na snídani
sune hlemýžď lesní strání:
„Na ulitu mou si sedni,
ať ti cesta nezevšední.“
Páskovce se bezpochyby
pohled z výšky velmi líbí,
často teď ji nejen v lese
na ulitě hlemýžď nese.
25 názorů
Harper Sr.
30. 06. 2020Otázka mě napadá
za jak dlouho přejede hlemýžď zahradu ,
a jestli taky umí couvat pozadu,
když páskovka zařve:
"Bacha, dělej, pohni,
valíš přímo k ohni."
Bačkovský - Moc děkuji za milý komentář, mám radost. Snad s obrázkem zaujme :-))
Pěkný, připomíná mi to slabikář (to vůbec nemyslím ironicky). Ten menší je opravdu Páskovka, takže je to i poučné. Dám básničku přečíst synovi z 1. třídy, bude to součást domácího vyučování v době korony.
plátno a nech plavat - říkanka je skvělá, Kočkodan píše už léta letoucí
obrázek byl inspirací, pro názornost jsem ho pak po některých komentářích přidala, nechutné? asi mi chybí fantazie nebo dioptrie :-))
Páskovka žíhaná a hlemýžď zahradní na obrázku patří mezi hlemýžďovité( u nás jich prý žije 28)
Vesuvanko a Zboro děkuji za příjemné komentáře. :-)
Přiznám se, že jsem nevěděl, co je to páskovka. Všechno, co má ulitu je pro mě prostě šnek. Tak teď už je budu mít ale rozdělené na páskovky a ostatní šneky :)
Těší mne, že jste četli. Děkuji všem za komentáře a Kočkodanovi opět za vtipné verše. Tentokrát dík i za verše pro "plátno a nech plavat".
taky jsem si musela najít, co je páskovka a myslím, že říkanka právě proto rozšíří obzory nejdřív čtoucím rodičům a pak následně i dětem :-)
pěkně zpracovaný dobrý nápad
Karpatský knihomoľ
25. 11. 2019pekné /*
dobré, jen nevím, jestli děti tuší, co je páskovka...já jsem to totiž (mea culpa) netušil a musel si to najít...takže dětem, nebo spíš dospělým přírodovědcům?
Vození je velmi krásné,
páskovka teď navíc žasne,
hlemýžď dostal pochvalu,
že se dal i do cvalu.
Cepaeae hortensis
začal vadit drobný hmyz,
chce, ať taxi pouze kluše,
tvář má plnou malých mušek.
Dnes však slizoun popil whisku,
s rozverností přidal k trysku,
nepřekvapí – nemá v merku,
že ztratil svou pasažérku… ;-)