Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seodřezky krize
Autor
Radovan Jiří Voříšek
poznal tu hodinu převratu
ve které stojí přede dveřmi ozbrojenci
s rozkazem zabíjet
přesto, přes všechno
byl jako ledňáček s přimrzlýma nožkama
k zábradlí mostu
smál by se, třeba sám sobě
nebylo komu
zahnaný od blízkosti
v každém slově
i v těch vynechaných
zeje rána
9 názorů
Prostitutkám se mohl věnovat bez jakýchkoli obav, protože byl neplodný. O Václavovi toho vím docela dost a mohl přispět mnoha veselými historkami z jeho života. Například jednou, když byl na lovu( a on byl na lovu neustále, pokud zrovna nepil), a dlouho nemohl nic ulovit, zastřelil kuší mnicha, který se objevil na lesní cestě a ještě to komentoval slovy : podívejte jaké jsem dneska skolil tlusté zvíře ! A když mu jeho myslivci vysvětlovali, že zastřelil mnicha, opáčil : mnicha ? Mnich se za mě má modlit ve své cele a ne se potulovat po mém lese.
Radovan Jiří Voříšek
09. 12. 2019Musaši:
Ještě k Václavovi IV, nejen že se nořil do číše, ale klidně se zavřel na mnoho měsíců na hradě, kde se věnoval prostitutkám, kašlal na jakékoliv povinnosti a vlastně po celou dobu své "vlády" prokazoval neschopnost a ignoranství.
Radovan Jiří Voříšek
09. 12. 2019díky všem za komentáře
Ten ledňáček mi připomenul Václava IV. Byl to jeho osobní symbol, symbol hloubky ponoru do duchovního světa. Václav se nakonec nořil jen na dno číše. Ty se ponořil hlouběji. Tip.