Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSrdce na dlani
Autor
bukač
…ani dnes se na Františka neusmálo štěstí. Navrátil se do závětří mezi kontejnery a složil svou šedivou hlavu (ač pouhý třicátník) na kartón, jenž sloužil zároveň jako lože i jako peřina. Následující den trávil tak jako dny předchozí; žebráním na lok; žebráním na kouř; prosbou i o něco na zub. Nastal večer, lidé od vychládajícího supermarketu spěchali domů, ke svým seriálům, ledničkám, chotím i k vaně plné vlažné, příjemné vody.
„Nezlobte se, nemám nic, nemám kde hlavu složit, co do úst, pomůžete mi?“ začal Franta se svou mantrou, jež přinášela teplo do jeho duše v podobě naděje. Opozdilci často ještě víc sklopili zrak k šedi pod nohama a přidali do kroku.
Ale ten šestý… byla to vlastně dvojice, paní v důstojném věku a dítě, které Franta odhadl na děvčátko.
„Mami, pomůžeme tomu pánovi, jo?“
„Prosím tě, pojď rychle, to přece nejde.“
„Mami,“ tázavě a prosebně se podívala ta malá.
Paní vytáhla peněženku a podávala Františkovi stokorunu.
„Děkuji, paní,“ rozzářil se Franta
„Mami,“ prosba v očích dítěte nenechala víc matku chladnou.
Trojice se rozešla do hloubi sídliště k vyhřátému bytu, tak akorát pro jednu svobodnou matku s dcerou.
No, a dál to všichni znáte z černých kronik, že? Franta to kompletně vybílil a dostal osm let nepodmíněně.
4 názory
Mě se naopak ten zásek, který razantně mění náladu příběhu a syrově to končí líbí...
Bukači, poslední větu bych nějak upřesnila - Franta jim vykradl byt nebo jak je to myšleno??
Taky místo - znáTe bych dala znáMe, nepůsobilo by to tak mentorsky /poučně/. Vlastně by sis s posledním odstavečkem mohl víc pohrát, useknuls to moc rychle. Nastíněný příběh rychle ukončíš - a ještě ne moc dobře.
Jinak celkem fajn... a k tématu určitě. Později ještě nahlédnu, zda jsi s tím koncem něco provedl :-)