Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKoloťuk
Autor
Nami 99
Vzpoměl jsem si, jak nás jednou v první třídě vzala paní učitelka na prohlídku vlakového nádraží. Byla domluvená s panem přednostou, který nás provázel prstorem, ukazoval nám a vysvětloval co se jak jmenuje a k čemu to slouží. Nejvíc nás zaujaly obrovské mašiny, tenkrát tam byla ještě "pára", která kouřila a pískala a to bylo něco.
A také pan výpravčí. Byla to vážená a velmi důležitá osoba v červené čepici, s kouzelnnou plácačkou, kde jedna strana znamenala "volno" a druhá "stát". A ty veliké lokomotivy ho musely poslouchat. Takhle nám to pan přednosta vysvětlil.
Potom tam byl i pan "koloťuk." Ten poklepem kladívka do kola vagónů zjišťoval podle zvuku, jesli je kolo v přádku. Paní učitelka k němu přistoupila a ptala se ho, jestli by nám řekl něco o jeho práci, ale on vůbec nereagoval. V tom se tam znovu objevil pan přednosta a řekl paní učitelce. "Já to dětem vysvětlím. S koloťukem se nedomluvíte. Ten je hluchej jako poleno."
14 názorů
Kočkodan - děkuji moc.
Jenže jeho nadřízený,
tomu to prý bylo fuk.
Měl, jak říkáš dělat změny
a do kola ani ťuk.
Je to porušení kázně
při téhle práci neslyšet.
Měli by to řešit rázně.
Dnes už jsou na uši lázně.
Napsali by mu je hned.
To je neslýchané, takové kolosální personální pochybení. Na to by mohla dráha draze doplatit. Já být jeho nadřízený, tak si už nevrzne...tedy...no prostě ani ťuk.
dievča z lesa
10. 01. 2020asi to bol hluchý a zodpovedný koloťuk
aleš-novák
10. 01. 2020asi pozná vadu podle vibrací?