Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sez břečky na louku
Autor
atkij
z břečky na louku
každým krokem bělejší
stopy přede mnou
11 názorů
teisane, spojení se Santókou, mě tedy dost nadchlo. Připomnělo mi to i jednu Ortenovu báseň z Modré knihy, pokusím se jí dohledat. Podobná zvláštně tichá, naléhavá vnitřní síla a odevzdanost s pokorou zároveň. Děkuji za povýšení textu do nové souvislosti, podoby. Dva verše a jak dokreslí...
snake_01, ano, břečka je nespisovné slovo. Domnívám se, že dost zažité pro rozbředlý sníh. Jednoslovný výraz se mi pro ten okamžik jevil příhodnější. Nakolik expresivní, to je spíš o čtenářském pocitu. Velice děkuji za názor.
Obraz je velmi vydařený, moc pěkný postřeh a myslím, že i přesah. Jen mně osobně trochu vadí expresivní a nespisovné výrazy - důvod je zjevný: samotná podstata expresivního výrazu spočívá v tom, že je expresivní, a tedy prozrazuje emoce autora...
Ale nápad se mi opravdu líbí.
T.
Že se vracím, ale nedalo mi to (dostatek/ NEdostatek energie nebyl podstatný) - věčný poutník Santóka Taneda napsal haiku...
jít jenom jít
neumím nic jiného
takže, kdyby se z obou textů vytvořila free Tanka (původně 57577) a vypadalo by to takhle:
z břečky na louku
každým krokem bělejší
stopy přede mnou
jít jenom jít
neumím nic jiného
kdo by co poznal? Za Santóku ještě jeden TP :).
Děkuju a zároveň zdravím nejen haikuisty. Teisane, každé, i minimální, odlepení od země potřebuje určitou energii. Takže jsem ráda.
Napsané to není špatně, žádné zoufalé vycpávky na 575, nadšením sice neskáču a kvality "palačinek" to rovněž nedosahuje, ale ve srovnání s většinou ostatních tady...
TP