Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZima už vzdá svou moc
Autor
dichr
Zima už vzdá svou moc
Smírnější než tání
je závan severáku
zamrzne-li řeka
smíš aspoň přejít
na pól rozervánic
zasvěcených vrakům
než od peřejí
věčný návrat čekat
teplejší je dech zimy
než tiché zhasínání
listí co včera vyrašilo
teď krouží s první vránou
to jen v polích ozimy
když je jim sněhobílo
popřejí sladkou noc
a s jarem na shledanou
19 názorů
Líbí pořád, jako v lednu, kdy jsem četl při grogu. Nedá mně to připomenout, dneska navíc osvěží.
Ta hravost, to neustálé uhýbání jinam, než by člověk čekal, mě baví. Tip.
Pokud jsi opravdu nováček, pak jsi ze všech nováčků, které jsem dnes četl, ten nejlepší. Vítej.
Já to "lepší keď ťa zima chveje, než marcové slnko hreje" chápu asi jinak, určitě ne "ekologicko - otáznym" směrem. Dík za oprávněnou kritiku, ale asi to neumím líp vysvětlit. Už se do toho radši nebudu zaplétat.
Všem moc díky. Taky si říkám, ať ještě nějaký čas platí „s jarem na shledanou“, vzhledem k oteplování - zima má být zima. Ovšem tu poslední sloku uvozuje „to jen“, což má v tom předchozím „lepší když tě zima chvěje…“ svůj význam :-)
Norsko, mně se naopak líbí, že je v textu té klasiky tak akorát. Z klasiky rozhodně vychází a nenuceným způsobem ji přesahuje. Dílo je svěží a je v něm cosi nového. Víc klasiky by už pro mě osobně byla asi trochu nuda.
Vzpomněl jsem si u Tvého komentáře na písničku Bratří Offů, která je myslím dobrým příkladem, jak to vybalancovat, aby text působil klasicky, povědomě, ale celkově z něho vylezl vlastně poměrně alternativní dojem: https://www.youtube.com/watch?v=mr5pN5eIt0U
Marcela.K.
27. 01. 2020Má to dobrou zimní náladu...
Pomerančová
27. 01. 2020Nádherná!