Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNokturno
Autor
Musaši
Je ticho
počuješ kvapku vlastného potu
zanechávať studenú stopu na zátylku
Mirka Ábelová
Je ticho
ve kterém chrastí tvé plíce
jak sáček brambůrků
svíraný zpocenou dlaní
Je dusno
ve kterém dušnost nabobtnává
v skleněných průduškách
Je kluzko
pro každou myšlenku
která se rozběhne ode zdi ke zdi
po zmrzlé louži
co kdysi bývala jezerem
Je ticho ve kterém
počítáš ovečky výdechů
nad zlomenou lávkou
20 názorů
Radovane,
mám velkou radost z toho, že se ti zrovna tohle dílko tak líbí. Děkuji.
Radovan Jiří Voříšek
08. 02. 20203 x super, super, super
ještě, že mě nenapadlo 100 x super, to bych se upsal
Feldek je, tuším, pohádkář a Ábelová je zase textařka. Psala, nebo píše texty pro zpěváka Kollera. Toto může hrát velkou roli v prodeji jejich básnických sbírek. Rúfuse bych řadil spíš někam do minulého režimu. Pokud si vzpomínám, je už delší dobu mrtvý a bylo by zvláštní, kdyby se tak dobře prodávaly nějaké jeho posmrtné sbírky. Ale - nevím, nezajímám se o slovenskou poezii nijak do hloubky a co se týče české poezie, studuju do větší hloubky jen poezii napsanou před rokem 1989.
Karpatský knihomoľ
07. 02. 2020Čo viem, tak Feldek a Rúfus sa predávajú veľmi dobre.
Knihomole,
ten citát je ze sbírky Večný pocit neděle. Původně jsem si chtěl koupit její sbírku Striptýz. Ta je ale už vyprodaná, přestože vyšla v nákladu 3 000 ks.Nedovedu si představit, že by mohl být na Slovensku nějaký básník komerčně úspěšnější než Ábelová. Nebo se mýlím ?
Karpatský knihomoľ
06. 02. 2020Pekná báseň aj Ábelovej citát. Asi si aj od nej niečo prečítam.
Díky, Štírko. Ty pocity, které popisuju, dobře znám a zdá se, že mi to tentokrát moji čtenáři opravdu věří.
Koronavirus je aktuální. Ve městě, kde teď jsem, potkávám na ulici spoustu čínských turistů. Jsou to ale většinou mladé ženy, muž jen vyjímečně. Horlivě fotí mobilem kostely, kašny, paláce atd, ale některé mají na tváři zelenou roušku. V Číně je to asi spíš normálka. Tady to ale spíš může vyvolávat znejistění a paniku u místních obyvatel.
jj, společná kapka potu ... :) ten koronavirus promiň, jen se mi levně nabídl, neber ho, no
lawenderr,
já jsem počítal s touhle poznámkou o koronaviru, jen jsem si nemyslel, že bude od tebe. Ale ano - tak nějak by ta nemoc mohla probíhat. Mně ale inspirovala báseň od jisté slovenské autorky. Je to jedna z takových dost dlouhých litanií ženy, která se pokouší otěhotnět, ale nedaří se to. Pokusil jsem se podobné pocity zhustit v relativně krátkém textu.
přijde mi to jako slušně popsaný koronavirus:)) ne, směju se - tahle se ti fakt povedla je škrábavá a kluzká jak brambůrky v proležené posteli
revírníku,
ano. Třeba bezmoc astmatika bez prášků. Ale ještě neumírám, pokouším se vyjadřovat v symbolech.
Andělko,
děkuji za chválu. Jestli je to krásné, nevím, ale snažil jsem se, aby to bylo pravdivé.