Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMinipohádka o pižďuchovi
Autor
bixley
Byl jednou jeden pižďuch a ten bouchal a bouchal. Bouchal tak dlouho, až se zabouchl do malé pižďušky, zbouchl ji a měl s ní potom praštěná pižďušata.
15 názorů
Evženie Brambůrková
05. 03. 2020Několik takových jsem znala.
Kočkodane, díky, nad odstavci 9 až 21 se zamyslím.
Zabouchnutí dveří se pižďuchovství netýká. :-)
Především v odstavcích 9 až 21 jsem se v ději dost ztrácel. Asi by bylo bývalo dobré podstatně krátit.
Ale třeba bude mít někdo jiný názor a řekne ti – je jedno, jak je to dlouhé, hlavně piš z duše...
Já si jednou před lety zabouchnul dveře, tak nevím, jestli jsem přechodně také nebyl pižďuch...
Já mám za to, že je v těch několika replikách zachycena čecháčkovská povaha - nikdy neřeknou, mám se dobře.../+ nadsázka, samozřejmě/
No, já myslím, že pižďuchové byli hloupí a Havel si tak trochu dělal legraci z estébáků. Ale to je moje interpretace.
,,Potkal první pižďuch druhého pižďucha a řekl: Ahoj! Druhý pižďuch řekl: Ahoj! Chvíli mlčeli, pak se první pižďuch zeptal: Jak se máš? Druhý pižďuch odpověděl: Ale to víš!“
s dovolením citace z pohádky V.H. - vyznačovaly se tím, že v nich scházelo /z dobře známých důvodů/ písmenko R, tedy se nedočteme ani o dRacích, ani o pRinceznách. Text mi připadá nadčasový:-)
Aha, tak to jsem taky nevěděl. Šlechtí tě, že ses o V.H. zajímala do této hloubky.
ttps://www.citarny.cz/nove-knihy/knihy-pro-deti/beletrie-deti/havel-vaclav-pizduchove
No, vyšlo to po revoluci v takovém souboru pohádek zakázaných autorů, od Havla tam byly asi tři pohádky o pižďuchovi.
Tak to nevím:-)), dík... ale mohlas napsat něco delšího... nebo dát některou tu pohádku V.H. jako odkaz, jestli se to někde dá najít.