Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMy a oni
Autor
Kaj
Ocitl jsem se
Mezi cizími lidmi
A oni mě mezi sebe zvali
Byli také mezi cizími
Z každého mělo zůstat jen to
Co dostane od někoho blízkého
Někteří mi říkali
Že nejsou cizí
A mě na tom přitahovalo
Že to znělo důvěryhodně
Zůstaly sblížené dvojice
Znásilněné dívky
Konvertité
A lidé, kteří se cítili
Přehlédnutí
Někteří z toho
Vyšli seznámení
Všem však zůstala
Velká masa cizích
Byli odněkud
Zpoza obzoru
Způsobovali ve mně
Příliv a odliv
Stavěl jsem vlnolamy
A přílivové elektrárny
Mylně jsem se při tom domníval
Že nejlepší jsou cihly ze slávy
8 názorů
Milá susu, příliv a odliv způsobují lidé, které neznáme, ale kteří nás ovlivňují. Pro spisovatele jsou to třeba čtenáři, ale i pekař, jehož housky jíme. Cítil jsem se, že mě tito lidé dovedou uvést do disbalance. Přirovnal jsem je k přílivu a odlivu. Proti přílivu a odlivu se stavějí třeba elektrárny. Slávu bych přirovnal ke hlíně. Když uděláme nepálené vepřovice, mořská voda je rozmáčí a elektrárna se rozsype. Pokud cihly vypálíme, mohou vodě odolat. Jak je vypálit? Třeba nesetrvávat jen v egu, k čemuž právě sláva svádí. Stavění a cihly patří spíš do mužské sféry. Žena by to nejspíš popsala jinak. Co si o tom myslíš?
Milá susu, byl to večírek na chatě. Mnoho večírků dospívajících na chatách i jinde je podle mě seznamovacích, preseznamovacích, oťukávacích, sestavujících spojenectví pro seznamování.
Kaj
nehovoříme náhodou o komerčním seznamovacím večírku?
už to skoro vypadalo na speed dating, ale ty cihly mě zmátly :D