Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBuďme
Autor
Elizabeta
Nad kresbou Adrieny Šimotové
Prázdné ulice, prázdná náměstí střídá pocit, že právě bez nás právě tato místa nejsou úplná. Přinuceni sedět ve svých domovech poznáváme, že plány na stihnutí toho, co se dosud nestihlo, proplouvají mezi břehy, strženi proudem a my se (jen) setkáváme s Časem.
Zpátky
Mám tu s ránem náruč tvého světa, napadla mě celou vahou. Zalehlé uši, oslepené oči, naše dětství s každou chvíli, společný vesmír, i dospělosti jsme se dočkali s tvářemi jiných výrazů, jizviček. Mám nad ránem tolik tebe zpátky – věk tu nehraje roli, doneslo se to i k nám. Jsi mrtvý.
Buďme
Neortodoxní statečnost mé osobní hrdinky, té, která nikdy neposeděla, té svaté tvůrčí a umně hýčkané své-bytosti, se ukryla pod románové střechy. Cíl a jeho zastupitelstvo převzalo velení v domácnosti. Malé radosti se náhle vyjevily mezi světy – sporáky, šicí stroje, nitě, děti, milenci, manželé; rozpočítávají se beze mne.
7 názorů
Karpatský knihomoľ
25. 04. 2020Úvodná veta prvého čísla mi pripadala ako parafráza textu istého už nežijúceho slovenského autora. Ale asi je to málo pravdepodobné, jednoducho ľudí napadajú podobné veci nezávisle od seba.
Chtělo se mi napsat - o hodně jiné prozaické miniatury, než jsme zde zvyklí, protože na pozadí současného života reflektují vnitřní pocity, a možná ani to není dost přesné, jdou totiž dál, nespokojí se s jejich pojmenováním, ale konfrontují je s mnohým, co dosud bylo platné. Zdánlivě, snad s výjimkou úvodního textu, píše jakoby sama pro sebe, a přesto, zejména závěrečnými verši druhé a třetí sloky nutkavě nabízí každému z nás vlastní pohled do zrcadla. A to vše civilním jazykem, ze kterého prosakují emoce ruku v ruce s poznáním, že jsme hříčkami světaběhu víc, než jsme ochotni si připustit. Až následně jsem si všiml, že autorka text uvádí jako volné verše. Po právu.