Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBredfeldský palác
15. 05. 2002
6
0
3050
Autor
Petula
BREDFELDSKÉMU PALÁCI MALOSTRANSKÉMU
Ještě pár dubových schodů
a ze sloupků dva puti
shlíží na příchozího
Už třetí stovku roků
jen málokdo sem chodí
do patra posledního
Dva byty, chodba, půda,
v šeru plynoměr cvaká,
puklá štuka a klid
Mne oslyšená, chudá
duše palácku láká
…s ní proti času žít
Rebb! Ráda!!! Prosím, zařaď!
░/-_-\░
P.S. Protože Tě znám a tuším, že mi nvyvedeš žádné ptíčestvo, dávám Ti tímto „generální svolení“ platné až do odvolání – například pro případ, že bychom se obě zbláznily a tak...
P.S. Protože Tě znám a tuším, že mi nvyvedeš žádné ptíčestvo, dávám Ti tímto „generální svolení“ platné až do odvolání – například pro případ, že bychom se obě zbláznily a tak...
Albi: Malí andílci, či jen malé barokně naducané dětičky, obvykle sedí na římse či sloupu a tváří se roztomile...
|||-_-|||
dva byty, chodba, puda ( a nasledujce dva verše ) sú úžasné
máš cit pre "dýchanie" a atmosféru
Pavel_Daneš
17. 05. 2002
Pavel_Daneš:
Nojo, Sefert je Seifert. Tomu bych nemohla ani chodit pro pivo, i kdy byl nesmrtelný nejen dílem, ale i fyzicky...
(Než bych k němu od nás došla, spadla by pěna...)
S tím nic nenadělám. Ano, máš pravdu... :o)
Zdenda:
Tvůj slovník mne zaráží!!! Ždám Tě, abys příště vážil slova!
Dovoluji si tvrdit, že rebecca13 ví, o čem píše.
Je (pro daný případ) naprosto jedno, napíšeme-li, že dům má duši, či že na nás působí atmosféra domu.
Kdo tě vybavil tou rádoby materialistickou jistotou, že neexistuje nic, co by se dalo básnicky či ve zkratce přirovnat k „duši“???
Existují magnetická pole, existuje zvukové a světelné prostředí, vlhkost vzduchu, existují plísně, které dávají vzduchu určitý nenápadný odér stejně jako dřevo a další materiály atd. atp. To vše spolupůsobí na člověka. Kladně či záporně. Na psychický pocit i na fyzické zdraví. Leccost z toho bez přístrojů nezměříme, avšak podvědomně (ti vnímavější) cítí...
Prosím, když necítíš, alespoň neurážej!
Na Písmáku, domnívám se, není takovéto grobiánství a neurvalost žádoucí.
Přeji Ti hezký den a dobrou náladu.
///-_-\\\
Nerudova č.or. 33, Praha – Malá Strana.
Je to rohový dům, ale bývá zamčený.
░▒▓-_-▓▒░
░▒▓-_-▓▒░
Přiznávám, se studem, že netuším, kterej palác to zrovinka je :o(.....ale tahleta Tvoje Pražská pohlazení mi vždycky zahřejí srdíčko *o*